Tivoli Friheden
Analyse og indsigt


Creative ZOO hjælper Tivoli Friheden med at gentænke sig selv igennem indsigt og strategi. Creative ZOO hjælper Tivoli Friheden med at gentænke sig selv igennem indsigt og strategi.
Se mere

Tivoli Friheden har efter mere end 100 år på markedet brug for at gentænke sig selv. En del af det er at finde frem til, hvad parkens styrker er og anvende det aktivt i markedsføringen - og Creative ZOO blev inviteret med på rejsen helt fra begyndelsen af.

Creative ZOO har i samarbejde med Tivoli Friheden arbejdet på at forstå gæsternes motivation for at besøge parken. For Tivoli Friheden er mange ting. Det er Fed Fredag, Hermans, tivoli, specialkoncerter, Halloween – og Jul i Friheden.

Undersøgelserne skulle være med til at besvare følgende spørgsmål: Hvad er det, der trækker gæsterne ind i Friheden? Hvorfor blev Jul i Friheden en bragende succes? Hvordan skal et tivoli overleve i fremtiden? 

Gæsterne i Friheden og potentielle gæster blev inddraget i undersøgelserne. Gennem et halvt år med forskellige typer af analyser gav Creative ZOO og Tivoli Friheden dem ordet, for gæsternes mening var nøglen til et solidt fundament for målrettet markedsføring. Inden den helt store undersøgelse, blev der afviklet en mindre udgave, hvor de adspurgte var folk på gaden i Aarhus. Her gik spørgsmålet på, hvad deres syn var på Tivoli Friheden, samt en spørgeskemaundersøgelse om Jul i Friheden. 
Kunde
Tivoli Friheden
Ydelser


Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde. Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde.

En strategi med et solidt fundament

Creative ZOO var med til at udarbejde de nye undersøgelser, der skulle give Friheden viden til at forstå og forandre. Undersøgelserne er udarbejdet i tæt sparring med Tivoli Friheden. På den måde sikrede vi, at de var med til at fortolke resultaterne.


”Vi bygger jo som udgangspunkt et samarbejde, der handler om, at vi skal til at træffe beslutninger på baggrund af viden og fakta for at skabe yderligere vækst i et marked, hvor målrettet markedsføring bliver hovednøglen til at forstå sine gæster og drive flere til…”
Morten Palm, Salgs- og marketingchef, Tivoli Friheden A/S
Creative ZOO har blandt andet lavet undersøgelser og analyser af Jul i Friheden. Creative ZOO har blandt andet lavet undersøgelser og analyser af Jul i Friheden.

Voksentid er vigtigt

Resultaterne viste, at Jul i Friheden er kommet for at blive. 94 % af de adspurgte svarede, at de vil komme igen til næste år. Derudover viste undersøgelsen, at det ikke kun handler om børnene, når valg af attraktioner skal træffes. 42 % af de adspurgte understregede, at det er vigtigt, at der både er plads til børn og voksne i Friheden.


Holdet bag

Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Signe Kromann er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Kromann


Lignende projekter
Kunne du også bruge ny indsigt eller en ny retning? Så kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk