czoo

Tivoli Friheden
Indsigt og strategi


Creative ZOO hjælper Tivoli Friheden med at gentænke sig selv igennem indsigt og strategi. Creative ZOO hjælper Tivoli Friheden med at gentænke sig selv igennem indsigt og strategi.
Se mere
Tivoli Friheden har efter mere end 100 år på markedet brug for at gentænke sig selv. Creative ZOO blev inviteret med på rejsen mod at finde ind til parkens styrker og deres rolle i markedsføringen.
Creative ZOO har i samarbejde med Tivoli Friheden arbejdet på at forstå gæsternes motivation for at besøge parken. For Tivoli Friheden er mange ting. Det er Fed Fredag, Hermans, tivoli, specialkoncerter, Halloween – og Jul i Friheden.

Undersøgelserne skulle være med til at besvare følgende spørgsmål: Hvad er det, der trækker gæsterne ind i Friheden? Hvorfor blev Jul i Friheden en bragende succes? Hvordan skal et tivoli overleve i fremtiden? 

Gæsterne i Friheden og potentielle gæster blev inddraget i undersøgelserne. Gennem et halvt år med forskellige typer af analyser gav Creative ZOO og Tivoli Friheden dem ordet, for gæsternes mening var nøglen til et solidt fundament for målrettet markedsføring. Inden den helt store undersøgelse, blev der afviklet en mindre udgave, hvor de adspurgte var folk på gaden i Aarhus. Her gik spørgsmålet på, hvad deres syn var på Tivoli Friheden, samt en spørgeskemaundersøgelse om Jul i Friheden. 
Kunde
Tivoli Friheden
Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO. Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk
Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde. Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde.

En strategi med et solidt fundament

Creative ZOO var med til at udarbejde de nye undersøgelser, der skulle give Friheden viden til at forstå og forandre. Undersøgelserne er udarbejdet i tæt sparring med Tivoli Friheden. På den måde sikrede vi, at de var med til at fortolke resultaterne.


”Vi bygger jo som udgangspunkt et samarbejde, der handler om, at vi skal til at træffe beslutninger på baggrund af viden og fakta for at skabe yderligere vækst i et marked, hvor målrettet markedsføring bliver hovednøglen til at forstå sine gæster og drive flere til…”
Morten Palm, Salgs- og marketingchef, Tivoli Friheden A/S
Creative ZOO har blandt andet lavet undersøgelser og analyser af Jul i Friheden. Creative ZOO har blandt andet lavet undersøgelser og analyser af Jul i Friheden.

Voksentid er vigtigt

Resultaterne viste, at Jul i Friheden er kommet for at blive. 94 % af de adspurgte svarede, at de vil komme igen til næste år. Derudover viste undersøgelsen, at det ikke kun handler om børnene, når valg af attraktioner skal træffes. 42 % af de adspurgte understregede, at det er vigtigt, at der både er plads til børn og voksne i Friheden.


Holdet bag

Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk

Lignende projekter

Creative ZOO har udviklet en strategisk designmanual til Djurslands Bank baseret på grundig indsigt i virksomheden.

Djurslands Bank

Creative ZOO har ageret sparringspartner for TRANSLYFT og været med gennem hele strategiprocessen og styret de forskellige faser.

Translyft

Læserundersøgelse for Danske Fysioterapeuters medlemsmagasin

Danske Fysioterapeuter

Bindesbøll Byens nye logo.

Bindesbøll Byen

Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk

Kunne du også bruge ny indsigt eller en ny retning? Kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.