Oplevelsesdesign


Oplevelser gør indtryk. Hvem var med? Hvor skete det? Hvad følte jeg? Design af oplevelser er et strategisk stærkt kort at anvende i sin kommunikation
Når vi arbejder med oplevelser, er vi altid optaget af at finde ud af, hvilken effekt den skal have hos deltagerne, og hvad virksomhedens vision med oplevelsen er.

Er det en oplevelse, der skal skabe salg? Skal den få medarbejderne til at forstå sine værdier? Skal den fortælle virksomhedens vision?

Oplevelsesdesign skal skræddersyes til den enkelte event og vil udover design af et visuelt udtryk for selve eventen også ofte bestå af mange andre kommunikationselementer som fx film, plakater og flyers.

Hvorfor vælge en oplevelse?


  • Fordi du involverer mennesker
  • Fordi du skaber indtryk og dermed sker der ofte en effekt
  • Fordi du som virksomhed kan formidle dine budskaber på en anden måde
  • Fordi det er fedt at lave noget sammen.

Gode råd


  • Gør det ordenligt - eller lad være
  • Få sparring på om der er sammenhæng mellem virksomheden og oplevelsens idé
  • Gå i gang i god tid
  • Hav en gennemgående rød tråd
  • Overvej hvordan der skal følges op
Kontakt os, hvis du har brug for oplevelsesdesign til dit event, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre.
Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk