czoo

Alt du skal vide om at bruge fortællinger som et strategisk redskab


Læs, hvordan du bruger fortællinger som et strategisk redskab til at puste nyt liv i strategidokumenter, nyhedsbreve, whitepapers osv. Læs, hvordan du bruger fortællinger som et strategisk redskab til at puste nyt liv i strategidokumenter, nyhedsbreve, whitepapers osv.
Se næste artikelSe mere

Kender du følelsen af at blive helt træt i øjnene af at læse virksomhedens årsrapport? Så er du ikke alene. Men den slags er der heldigvis et middel imod – nemlig fortællinger. Hos Creative ZOO er vi eksperter i at bruge fortællinger som et strategisk redskab til at puste nyt liv i strategidokumenter, nyhedsbreve, whitepapers osv.

Viden, Maja Cecilie Nielsen, Content Talent

Der var engang et bureau, der elskede at lave fortællinger så meget, at de brugte rigtig meget tid og krudt på at fortælle om deres egne fortællinger. De ville så gerne dele ud af deres viden til hele verden.

Desværre glemte bureauet nogle gange at samle sammen og gøre alt deres viden lettilgængeligt. Derfor kom alle deres kloge ord om fortællinger til at ligge fordelt rundt omkring på deres hjemmeside som et spor af brødkrummer. Det har vi ryddet op i - og du får derfor hele franskbrødet serveret herunder

Hvorfor er vi så begejstrede for fortællinger

Vi vokser op med dem. De fortælles igennem hele livet, og de fortælles alle steder. Over middagsbordet, skrivebordet, tandlægeboret …

Derudover er fortællinger helt essentielle for at lykkes med sin branding. Det er der mange gode grunde til.

Strategiske fortællinger kan bløde selv den tørreste mission op og gøre den livlig, forståelig og mulig at anvende i praksis. Fortællinger taler til vores sanser og impulser, hvilket er langt mere naturligt for os at indtage end rationelle konklusioner skrevet på corporate-sprog.

Der er også en masse andre virkelig gode grunde, som vi gerne vil fortælle dig

Find dem herunder, hvor du frit kan vælge, hvordan du vil blive klogere på fortællinger:

Hvis du er mest til at lytte:

Nørd med, når vi undersøger, hvordan forskellige kunstformer kan inspirere vores kommunikation.

Hør vores podcast ”Tæt på fortællingen”

Hvis du er mest til at læse:

Se eksempler på gode grundfortællinger.

Bladr igennem vores e-bog

Hvis du er mest til at streame:

Bliv klogere på blandt andet psykologien bag fortællinger.

(Gen)se vores webinar om ”Fortællingen som et strategisk redskab"

Hvis du bare gerne vil høre, hvad vi kan gøre for lige præcis dig?

Så skriver eller ringer I bare.

Andre har også læst...
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis du vil høre mere om, hvordan I kan bruger fortællinger som et strategisk redskab.

Job og praktik

Vi tror på, at forskelligheden styrker os. Derfor er vi altid nysgerrige på at høre, hvad du har på hjerte


Creative ZOO består af mange forskellige mennesker - med mange forskellige uddannelser og baggrunde. Du skal ikke have en bestemt profil for at arbejde hos os. Tværtimod opfordrer vi alle interesserede til at søge job eller praktik. 


Vi har stor og god erfaring med praktikanter og elever. Vi kalder dem talenter, og de udvikler os, samtidig med at vi udvikler dem.


Søg job eller praktik

Søg job eller praktik hos Creative ZOO.