Sæsonprogram set på ny…
Teaterdirektør for Aarhus Teater, Trine Holm Thomsen, siger om samarbejdet:
”Jeg er meget stolt af, at Aarhus Teater sammen med Creative ZOO har vundet en fornem, international designpris for vores nye sæsonbrochure 2017/2018. Det gode design er ikke bare et spørgsmål om form, farve og æstetik. Det handler også om at forstå Aarhus Teaters overordnede strategi og understøtte den via design. Det synes jeg, Creative ZOO har været dygtige til i et respektfyldt og kreativt samarbejde.”
Den strategi, som sæsonprogrammet 2017/2018 understøtter, hedder ”Se på ny”. Derfor har Creative ZOO udviklet en designløsning, som gemmer på overraskelser og udfordrer læseren i både form og indhold.
Med de mange detaljer formår programmet på fornemmeste vis at pirre og prikke til nysgerrigheden. Programmet er klassisk uden at være kedeligt. Det er moderne uden at være minimalistisk. Det kræver opmærksomhed med sin spektakulære neonorange og fluorescerende pantone 811, som er en farve, man ikke lige overser.
“Kunst- og kulturvirksomheder som Aarhus Teater ved, at man skal være modig, kompromisløs og visionær for at skabe en god og spændende løsning. Sæsonprogrammet 2017/2018 er et resultat af Aarhus Teater og Creative ZOOs fælles insisteren på, at det, der sker på scenen og kommunikationen heraf, er et kreativt sammenspil på allerhøjeste niveau. Jeg er stolt over, at Red Dot anerkender vores fælles arbejde”, siger Morten Søholm, Stifter og Partner i Creative ZOO.