czoo

NGI
Digital forretningsudvikling


Se mere

Creative ZOO har i samarbejde med NGI udviklet et program, der letter hverdagen for NGI’s kunder. Programmet styrker den enkelte virksomheds arbejde med fødevaresikkerhed, hygiejne og rengøring.

NGI er verdens førende producent af justerbare, rustfrie maskinsko til fødevarebranchen og den farmaceutiske industri. Men NGI er mere end bare en leverandør af hygiejniske maskinsko: De er en rådgiver, der hjælper kunderne med at styrke deres virksomhed. Blandt NGI’s kunder er nogle af verdens største fødevarevirksomheder som Nestlé og Arla.

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO. Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

opgave
Værdiskabende værktøjer

NGI har været kunde hos Creative ZOO i over 10 år. Vi havde derfor allerede stor indsigt i virksomhedens forretningsstrategi og udviklingspotentiale, da de kom til os med et ønske om skabe endnu mere værdi for deres kunder. NGI’s værktøjer og tiltag skulle optimeres, så de blev lettere at bruge i hverdagen – til gavn for både proces og produkt. Og vigtigst af alt: Kunden. 


Løsning

5 initiativer, utallige muligheder

I samarbejde med NGI udviklede vi det såkaldte Brand Owner Partnership Program (BOPP), der er fem initiativer, som gør det nemmere for NGI’s kunder at forbedre fødevaresikkerhed, hygiejne og rengøringsvenlighed i produktionsmiljøet. Gennem BOPP-initiativerne hjælper NGI kunderne med at analysere, dokumentere, systematisere, standardisere og implementere hygiejneløsninger. Uanset hvor i processen den enkelte organisation er, kan de forskellige initiativer benyttes.

Explainervideo for NGI's Brand Owner Partnership Program. Explainervideo for NGI's Brand Owner Partnership Program.

Resultat
Videndeling og dataindsamling

Blandt initiativerne til NGI er en Knowledge Sharing Platform (KSP), som Creative ZOO har udviklet en prototype på. Platformen giver den enkelte fabrik en unik websiteportal for videndeling, hvor medarbejderne kan dele deres erfaringer og cases med kollegaer fra hele verden; lige fra ingeniører til rengøringsrådgivere.


Et andet af initiativerne, Retrofit, inkluderer en app, der gør det muligt for NGI at yde optimal service over hele verden i forbindelse med udskiftning af maskinsko. Via appen kan kunderne hurtigt indsende kunde- og produktdata, som før kunne tage uger at indsamle og sende. NGI kan derfor lynhurtigt hjælpe fabrikken med at lave den rigtige løsning.


Designet af appen er et prima eksempel på digital transformation: Fra identifikation af udfordringen, skitse, prototype og launch af appen (iOS og Android) til de første bestillinger fra NGI's kunder tikkede ind, gik der under tre måneder.

Prototype af appen Retrofit - udviklet af Creative ZOO til NGI. Prototype af appen Retrofit - udviklet af Creative ZOO til NGI.

Holdet bag

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk
Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO
Jesper Vorre
Creative Director & Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk
Martin Klein er designer hos Creative ZOO
Martin Klein
Designer
Rene Sørensen er Disruption Designer hos Creative ZOO.
Rene Sørensen
Disruption Designer
+45 30 49 37 75
rene@czoo.dk
Signe Schmidt er projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt
Project Manager
På barsel

Lignende projekter

Creative ZOO har udviklet en strategisk designmanual til Djurslands Bank baseret på grundig indsigt i virksomheden.

Djurslands Bank

Luxaflex

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Creative ZOO har ageret sparringspartner for TRANSLYFT og været med gennem hele strategiprocessen og styret de forskellige faser.

Translyft

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm
Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 663 060
morten@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis du også kunne bruge en værdiskabende digital forretningsstrategi.