czoo

POLYGROUP
– brandudvikling fra start til slut


Se mere

Creative ZOO har været med til at udvikle brandet POLYGROUP helt fra bunden og i processen skabt et nyt navn, et brandhierarki og en fælles identitet for produktionsvirksomheden.

Da Creative ZOO blev kontaktet af HARPUN, som udvikler og producerer højkvalitets-plastemner til forskellige brancher som f.eks. bygge- og sundhedssektoren, handlede det i første omgang om rådgivning omkring deres brandhierarki (masterbrands og produktbrands).

Efterfølgende udviklede vi et nyt navn til den forretningsenhed, som skulle være paraply for deres underliggende produktbrands. Løsningen blev navnet POLYGROUP, som efterfølgende fik en samlet identitet, der kunne binde organisationen sammen.

Kunde
POLYGROUP

Opgave

Et tydeligt og værdiskabende brand-hierarki

Første step i processen var en indsigtsworkshop, hvor vi sammen med nøglemedarbejdere i organisationen kom frem til en fælles erkendelse af, at der ikke var en klar struktur og logik i deres brandarkitektur. Derfor var der et tydeligt behov for at få etableret et brandhierarki og et samlet group-brand, der kunne sætte retning for hele organisationen.

Her var det tydeligt, at der var tale om en organisation bestående af forskellige brands, som hver især blev drevet selvstændigt - et såkaldt House of Brands. Vi anbefalede derfor POLYGROUP at gå med Freestanding som brandarkitektur, da denne model er optimal for en koncern med en differentieret brand-porteføje med forskellige målgrupper, afsætningskanaler og forretningsmodeller.

Løsning

Nyt brandnavn, fælles identitet og fortælling

Med arkitekturen på plads var næste step at få skabt et nyt brandnavn, en visuel identitet og en fortælling til deres nye masterbrand.   

Navnet POLYGROUP er resultatet af en navneudviklingsproces, vi havde med kunden. POLYGROUP-brandet fungerer i dag som paraply for deres fire individuelle business units.

Der var brug for en fortælling om POLYGROUP som en pålidelig, leveringsdygtig og kvalitetsbevidst paraply af selskaber og leverandør af produkter i sprøjtestøbt plast til alt fra byggeri til sundhedssektoren. Og der var brug for en fælles identitet, der kunne binde organisationen sammen som et samlet brand, der skulle leve i logoet, budskaberne, på hjemmesiden, messer og så videre. 

Creative ZOO og POLYGROUP gik ind i et hurtigt og nært samarbejde med korte deadlines, hurtige stand-up-møder og work in progress og i løbet af få uger, var både brandarkitekturen, navn, identitet og fortælling på plads og klar til eksekvering. 

Resultat

Et kommunikativt ståsted

Resultatet blev en ny brandarkitektur og fælles identitet, som afspejler virksomhedens sjæl og har givet POLYGROUP et kommunikativt ståsted overfor både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Når et sådant projekt skal udvikles og implementeres på få uger, er det vigtigt, at samarbejdet bygger på tillid og plads til eksekvering med en høj grad af autonomi.  Det kan kun lade sig gøre med et stærkt samarbejde bygget på åbenhed og en gennemført forventningsafstemning. POLYGROUP udviste fra start stor tillid og tiltro til Creative ZOO, hvilket betød, at der var meget få rettelser til vores leverancer.


Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kim Vestergaard
Kim Vestergaard

Designer     
+45 52 10 10 03
kv@czoo.dk

Lignende projekter

Grafisk illustration af KØNs nye identitet, hvor forskellige kønsrelaterede skældsord vises på en pink/ rød baggrund.

KØN Museum - En aktivistisk identitet

GRAM - Revitalisering af hvidevare-ikon

Serwiz - CVI fra bunden

Observatoriets nye navn og identitet fremvises på en plakat, hvor en person står og kigger gennem et teleskop.

Observatoriet – Nyt navn og ny identitet

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Har du brug for en særegen indsats og branding for dit firma? Så kontakt Morten for en uformel snak om, hvad Creative ZOO kan gøre for dig.