czoo

SERWIZ
Nyt brand på egne ben


Se mere

Creative Zoo har været med til at udvikle brandet Serwiz helt fra bunden og skabt en ny identitet og strategi for en facility management-virksomhed, der skulle skilles fra sit moderselskab.

Da en af verdens største virksomheder, facility management giganten Sodexo, valgte at skille sig af med sin danske afdeling, tog fire medlemmer af ledelsen beslutningen om at købe og overtage afdelingen og omdanne den til en selvstændig virksomhed. Drift, kundebase og de 600 medarbejdere fortsatte uændret, men den nye ejerkreds var nødt til at skabe et helt nyt brand med egen identitet, fortælling og visioner. Resultatet blev: Serwiz.

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Opgave

Ny identitet, ny hjemmeside, ny ...

Mens de fire ledende medarbejdere i den danske afdeling af Sodexo forhandlede moderselskabet i Frankrig, satte de samtidig gang i et udviklingsarbejde med korte deadlines. For når købet faldt på plads, skulle de være klar med et nyt navn og et nyt brand, der kunne kommunikeres til medarbejdere, kunder og andre samarbejdspartnere.

Der var brug for en fortælling om et moderne og innovativt selskab, der skubber til grænserne inden for facility management. Og der var brug for, at denne fortælling kom til at leve i logoet, budskaberne, en hjemmeside, sociale medier, pressen og så videre.

Løsning

En ny fortælling


Creative ZOO og de fire ledende medarbejdere i Sodexo gik ind i et hurtigt og nært samarbejde med korte deadlines, hurtige stand-up-møder og work in progress.

Afsættet var strukturerede udviklingsworkshops, som fik afklaret ambitioner, værdier, ønsker og tanker bag den nye virksomhed. På baggrund af denne indsigt blev der skabt en samlende grundfortælling og en ny visuel identitet, ligesom en kreativ proces førte frem til det nye navn.

Med grundfortælling og visuel identitet på plads kunne der hurtigt og effektivt produceres både en midlertidig hjemmeside, videoer til hjemmesiden, en LinkedIn-profil, pressemeddelelse og kommunikationsstrategi.

Resultat

SERWIZ – we take care of people…

1. april 2021 blev Sodexos danske aktiviteter en danskejet virksomhed med 600 medarbejdere, navnet Serwiz og taglinen “We take care of people, who take care of business”.

Serwiz har store ambitioner. Og noget at have dem i. De lever og ånder innovation, bæredygtighed og ordentlighed, og som taglinen siger: De vil skabe gode arbejdspladser for både deres egne og kundernes medarbejdere.

Facility Management-branchen er i radikal forandring. Digitalisering, bæredygtighed og hjemmearbejde er bare nogle af de agendaer, der rokerer rundt på grundstenene, og Serwiz vil ikke alene følge men også præge udviklingen

.

Med en åben og inviterende identitet og kommunikation har Serwiz skabt sig et kommunikativt ståsted, der afspejler virksomhedens sjæl. Vi glæder os til at fortsætte rejsen med dem de kommende år.

Process

Partnerskab med tillid og mod

Når et sådant projekt skal udvikles og implementeres på få måneder, er det vigtigt, at samarbejdet bygger på tillid og plads til eksekvering med en høj grad af autonomi. 


Det kan kun lade sig gøre med et stærkt samarbejde bygget på åbenhed og en gennemført forventningsafstemning. I samarbejdet med Serwiz satte den stærke og gennemarbejdede grundfortælling en tydelig retning fra starten, hvilket betød, at der var meget få rettelser til vores leverancer.

"Da forhandlingerne faldt på plads og SERWIZ blev en realitet, vidste vi godt at stablen med opgaver ville blive tårnhøj. Og at mange af disse opgaver skulle løses på relativ kort tid. Det har derfor været vigtigt med en pålidelig, kompetent og ikke mindst fleksibel samarbejdspartner, der lynhurtigt har sat sig ind i vores behov og forretning, og formået at skabe vores nye brand samt lancere dette på markedet. Når tiden er knap, er det afgørende med et samarbejde, der bygger på gensidig tillid. Creative Zoo har formået at løfte opgaven, så vi har kunnet fokusere på de mange andre gøremål i forbindelse med overtagelsen og overgangen fra Sodexo Danmark til SERWIZ."

Christian Lunner

CEO & Founder, SERWIZ

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Jesper Vorre er Creative Director og senior partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director,
Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 10 05 03
mrp@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Kim Vestergaard
Kim Vestergaard

Designer     
+45 52 10 10 03
kv@czoo.dk

Mathias Titelbech er Copywriter hos Creative ZOO
Mathias Titelbech

Copywriter
+45 60 73 72 35
mt@czoo.dk

Lignende projekter

Lokalt Liebhaveri

Ny hjemmeside til entreprenørvirksomheden A. Enggaard

A. Enggaard

Creative ZOO har designet en hjemmeside til Teatret Svalegangen, der let og enkelt sælger billetter og inspirerer brugerne til at opleve forestillingerne.

Teatret Svalegangen

Creative ZOO har udviklet et magisk boligunivers til CASA's boliger i Valdemars Have

Valdemars Have

Mille Bækkel Madsen er Senior Media Advisor hos Creative ZOO.
Mille Bækkel Madsen

Senior Advisor
Concept & editorial strategy

+45 31 20 27 12
mm@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis din hjemmeside trænger til en opdatering.