czoo

Foto


Et klassisk ordsprog lyder, at ét billede siger mere end tusind ord. Hvis billedet er nøje tilrettelagt og bygger på en idé, der er forankret i en stærk strategi, kan det være et effektivt branding-instrument.

Foto (-grafi), billede, selfie, key visual, 3D-visualisering – kær kunst har mange navne, og endnu flere anvendelsesmuligheder. Uanset hvad vi kalder dem, er der tale om teknikken at tage billeder med et fotografiapparat, at bearbejde dem digitalt og/eller fremkalde dem. Og uanset hvordan vi bruger dem, er de identitetsskabende, åbne for fortolkning, opmærksomhedskrævende og så er de et uvurderligt redskab i branding og markedsføring øjemed. Tænk, at vi i dag kan trylle os til toppen af Himalaya eller en strand i Indonesien, når vi i virkeligheden sidder hjemme foran computeren i det danske gråvejr.

Hvad kan du bruge fotos til?

Fotos er effektive til at skabe virksomhedens fortælling samt styrke en ønskeposition i markedet, bl.a. fordi et velkomponeret billede både taler til fornuft og følelser. Desuden er det lettere for den menneskelige hjerne at afkode og lagre et stærkt og ikonisk billede – fremfor en masse ord. Foto har oceaner af funktionaliteter. Det afhænger af dine ønsker, målgruppes behov og mediets potentiale, uanset om billedet fx skal fungere som forside på en hjemmeside, i annoncer, i årsrapporter, som præsentationsmateriale eller på de sociale medier.

Hvordan kan vi hjælpe med dine fotos?

Hos Creative er vi specialister i at være generalister – vi har kompetencerne til at fastholde et forkromet overblik, der stadigvæk er forankret i en forretningsunderbyggende strategi. Vi indleder altid med et grundigt indsigtsarbejde forud for produktionen, hvor vi klarlægger dit valg af fotostil: Skal det være et reportagefoto? Studiefoto? Konceptfoto? 3D-visualisering? Og hvordan skal stylingen være? Retoucheret eller naturlig? Produktion af fotos er ikke en æstetik diciplin, men strategi forankret i den nødvendige håndværksmæssige forståelse af de foto-tekniske virkemidlers potentiale: Hvad end vi taler lokation, komposition, det gyldne snit, dybde-skraphed, modlys, statister eller lignende, sikrer vi resultatskabende fotos. Og så har vi empati for budgettet og kan opnå det maksimale inden for de tilladte rammer.

Udforsk vores arbejde i lignende boldgader; 3D-visualiseringer, årsrapporter, logoer og video.

Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO Jesper Vorre
Creative Director & Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Udforsk vores arbejde med både konceptfotos og key visuals: 

Leander

Medarbejderne fra Energi Danmark skaber en levende fortælling gennem konceptfoto.

Energi Danmark

eReolens konceptfotos forestiller almindelige mennesker i hverdagssituationer

eReolen

Creative ZOO har designet nye konceptfotos til Teatret Svalegangen, der inspirerer brugerne til at opleve forestillingerne.

Teatret Svalegangen

Creative ZOO har udviklet et magisk boligunivers til CASA's boliger i Valdemars Have

Valdemars Have

I Aarhus Teaters sæsonprogram 2017/2018 gemmer sig konstant overraskelser, der udfordrer dig til at se alt på ny

Aarhus Teater program 2017/2018

Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO
Jesper Vorre
Creative Director & Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Kontakt os, så tager vi en uformel snak om, hvordan vi kan realisere dine foto-ambitioner.