Tivoli Friheden har efter mere end 100 år på markedet brug for at gentænke sig selv. Creative ZOO blev inviteret med på rejsen mod at finde ind til parkens styrker og deres rolle i markedsføringen.
Creative ZOO har i samarbejde med Tivoli Friheden arbejdet på at forstå gæsternes motivation for at besøge parken. For Tivoli Friheden er mange ting. Det er Fed Fredag, Hermans, tivoli, specialkoncerter, Halloween – og Jul i Friheden.
Undersøgelserne skulle være med til at besvare følgende spørgsmål: Hvad er det, der trækker gæsterne ind i Friheden? Hvorfor blev Jul i Friheden en bragende succes? Hvordan skal et tivoli overleve i fremtiden?
Gæsterne i Friheden og potentielle gæster blev inddraget i undersøgelserne. Gennem et halvt år med forskellige typer af analyser gav Creative ZOO og Tivoli Friheden dem ordet, for gæsternes mening var nøglen til et solidt fundament for målrettet markedsføring. Inden den helt store undersøgelse, blev der afviklet en mindre udgave, hvor de adspurgte var folk på gaden i Aarhus. Her gik spørgsmålet på, hvad deres syn var på Tivoli Friheden, samt en spørgeskemaundersøgelse om Jul i Friheden.