Årsrapport
Spændende … kan en årsrapport være dét? Selvom tallene er pæne, er selve rapporten det sjældent. Vi ved, hvor stor en brandingværdi, en professionel årsrapport har, hvis den bruges kreativt og strategisk.
Spændende … kan en årsrapport være dét? Selvom tallene er pæne, er selve rapporten det sjældent. Vi ved, hvor stor en brandingværdi, en professionel årsrapport har, hvis den bruges kreativt og strategisk.
Årsrapporten er en af de kommunikationsgenrer, som har det bredeste publikum. Ofte er målgruppen både samarbejdspartnere, medarbejdere, ejere, investorer, journalister og andre interessenter. Det kræver noget af kommunikationen og produktionen. Det er et stort stykke arbejde, som kræver en skarp proces med de rette systemer og værktøjer til design, layout, korrekturlæsning og sikring af, at den endelige rapport lever op til de nødvendige digitale standarder.
Årsrapporter handler ikke længere udelukkende om de penge, der er tjent. Investorer, forbrugere og medarbejdere lægger i stigende grad vægt på, hvordan en virksomhed har bidraget til deres trivsel og bidraget til verden. Det stigende fokus og krav på ESG-afrapportering bliver noget, som virksomheder også skal forholde sig til, og som med fordel kan integreres i den traditionelle årsrapport.
Årsrapporten er et stærkt værktøj, fordi den gør det muligt at sætte ord og billeder på dine resultater og visioner. Samtidigt kan du med rapporten bygge en strategisk fortælling op omkring året, der gik. En årsrapport er derfor meget mere end et ”smid væk”-katalog til internt brug: Det er en kreativ legeplads for ord, tal, billeder og grafik, der fungerer såvel digitalt som trykt, og som gør din virksomheds strategi, grundfortælling, CSR-politik og visuelle identitet levende.
Vi designer din årsrapport, så den er spændende at dykke ned i for alle – og ikke kun aktionærer og bestyrelsesmedlemmer. Og vi gør det i tæt samarbejde med dig, så dit budskab kommer til at stå klart. De gør vi, fordi vi ved, hvor betydningsfuld en professionel og original årsrapport kan være for både dit brand og din virksomhedskultur. Lad Creative ZOO hjælpe dig med at finde det rette format for din årsrapport, så dine resultater bliver set, læst og forstået.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak