Løsning
Bedre webstruktur, bedre overblik
Første trin i løsningen var at integrere en såkaldt ”Supermenu” på hjemmesiden, som gør det muligt for brugeren at følge sin sti klik-for-klik. Det gør det nemmere at se, hvor man kommer fra, gå et trin tilbage, danne sig et overblik og tydeligt se, hvor på siden man befinder sig. Med dette for øje optimerede vi også filtreringen på hjemmesiden - endnu en vigtig del af at lette navigationen for brugeren.
Udover at brugeroplevelsen gjorde det svært at skelne mellem uddannelserne, var der heller ikke meget, som differentierede dem fra hinanden visuelt. Det fik vi lavet om på, så hver uddannelse nu har deres egen farve, som er inspireret af båndet på den studenterhue, som passer til dem. Vi tilpassede også selve indholdet på siderne. På HHX-siderne skabte vi en stemning af liv, unge mennesker og fællesskab, hvorimod vi på siderne om efteruddannelse lagde større vægt på det faglige. Vi udviklede en ny sidetype, der komprimerer flere videoer fra skolen, så de står side om side. Det skaber et visuelt udtryk, som fanger brugerens opmærksomhed. I denne løsning var fokus ikke på at informere, men i stedet på at skabe en stemning, som giver indsigt i og lyst til at være en del af fællesskabet på Aarhus Business College.