European Film College

Film for fuld skrue

European Film College

European Film College ønskede en hjemmeside, der afspejlede skolens position som en af de førende filmhøjskoler i Europa.

European Film College (EFC) i Ebeltoft er en international filmhøjskole, der hvert år har studerende fra mere end 20 forskellige lande. Højskolen er en del af både det danske højskolemiljø og det danske filmmiljø. Med EFC’s egne ord så lever og ånder de for film 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.

En hjemmeside, der kunne opleves

EFC kom til Creative ZOO med et ønske om en ny hjemmeside, der afspejlede skolens identitet som en af de førende internationale højskoler inden for film. EFC ønskede samtidig en hjemmeside, der var up to date i forhold til nutidens standarder. Men fremfor alt ønskede de en hjemmeside, der var mere visuel og mindre teksttung – mere oplevelse og mindre information.

Filmmediet kom i fokus og gjorde opmærksom på sig selv

For at indfri deres ønskede udviklede Creative ZOO en ny hjemmeside, der formidlede European Film Colleges brand DNA og position som Danmarks førende filmhøjskole.

Designmæssigt kom dette til udtryk ved, at der blandt andet blev lagt et grid henover siderne med inspiration fra det gitter, man ser i et filmkamera. Dertil blev der skruet op for det visuelle i form af videoer, der både informerede om skolen, skolens ambitionsniveau og den erfaring, man som kursist ville kunne tage med sig videre efter et ophold på EFC. Derudover blev der gjort brug af symboler fra filmens verden, herunder eksempelvis play-knappen og den klassiske røde knap, der signalerer, at et kamera optager.

Samtidig blev websitet naturligvis optimeret til forskellige platforme og gjort enklere og mere tidssvarende i sit udtryk, så brugeroplevelsen nu henvendte sig til følelserne, intuitionen og ikke mindst sanserne. Rent teknisk sikrede vi desuden, at sitet både ville kunne søges frem på dansk og engelsk (selvom al undervisning primært foregår på engelsk), idet skolen ønskede både at kunne tiltrække danske og udenlandske kursister.

Tydeliggjort identitet og flere ansøgere

EFC fik en hjemmeside, der bedre afspejlede skolens identitet og høje faglige niveau. Det nye layout, samt de store og inspirerende billeder og videoklip har sandsynligvis bidraget til det øgede antal danske og udenlandske ansøgere, som skolen efterfølgende oplevede.

“Jeg er taknemmelig for vores levende og lyse hjemmeside, der afspejler vores liv og glæde ved arbejdet på højskolen. Siden oser af kvalitet, og flere forstanderkolleger har rost den og spurgt til processen.”
Ellen Riis
Forstander, European Film College
Relaterede cases

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Jesper, og hør, hvordan du kan få succes med dit website.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator