Kommunikation og design øger byggeriets værdi
Der kan være lang vej til kølig hvidvin på altanen, når potentielle boligkøbere ser deres nye hjem for første gang. Ofte møder de en rodet byggeplads med mørtel og mudder. Derfor er udvikling af en autentiske historie om de endnu ikke opførte boliger en vigtig opgave, når et projekt skal sælges.

Hos Creative ZOO har vi erfaringen med og metoden til at bygge en troværdig fortælling op om projektsalgsbyggerier. Ved at designe kommunikation – i både ord og billeder - så den afspejler det unikke ved projektet, området, menneskerne, skaber vi en autentisk og salgbar historie. Vi øger ikke blot byggeriets værdi ved at lave en skarp fortælling, vi opbygger også et solidt brand.

Hvorfor bygge et brand?

Genkendelighed og vedholdenhed er de vigtigste elementer, når man skal bygge et stærkt brand. Det handler om at fortælle de samme budskaber i det samme designudtryk og med den samme tone of voice til de samme mennesker.

For os handler det ikke bare om at sælge boliger her og nu. Vi får fortællingen til at leve i alle de medier og kontaktpunkter, som potentielle kunder møder. På den måde designer vi et brand, som bliver genkendt og husket. De gode salgsresultater er et produkt af dette arbejde.

På modellen ved siden af ses nogle af de virkemidler, vi bruger, når vi arbejder med 360 graders brand building inden for byggeri. Midlerne varierer fra projekt til projekt, og der er mulighed for at tilføje flere eller undlade nogle.
”Det er indlysende for enhver, at et ægte vinderhold består af visionære udviklere, erfarne projektledere, dygtige håndværkere, innovative arkitekter og dedikerede mæglere. Det er også blevet mere og mere vigtigt at have et bureau som Creative ZOO med på holdet, da de kan skabe en troværdig fortælling og designe en stærk kommunikation på tværs af alle kanaler.”
Rune Kilden, Byudvikler

Timing og branding

Creative ZOOs erfaring er, at jo tidligere i en byggefase, vi kan gå i gang med at designe kommunikationen, desto nemmere bliver det at sælge boligerne. Det skyldes, at vi fra starten fastlægger byggeriet selling points. Opgaven er at skabe synergi på tværs af alle aktører, så alle bidrager med deres spidskompetencer, og samtidig arbejder mod samme mål.

Timingen med branding af et byggeri er en ligeså vigtig del af byggeprocessen som piloteringen. Med et godt grundlag så tidligt som muligt får vi slået et brand fast i kundernes bevidsthed.

God proces giver et godt resultat

Hvordan lykkes vi med at øge byggeriets værdi? Det er afgørende, at alle projektets parter bidrager til at skabe den troværdige fortælling. Derfor starter vi altid en proces med at indsamle indsigter – både arkitektens, ingeniørens, mæglerens og ejendomsudvikleren og vores egne indsigter i markedet og målgrupper. Det er de værdifulde indsigter, vi samler og omsætter til salgsmateriale såsom hjemmeside, skilte, sociale medier, PR, identitet mm. Det er først, når alt kommunikation og alle parter har samme retning og fortælling, at vi får historien til at leve.
"Kommunikation er for os blevet lige så vigtig for en byggeproces som pilotering."
Peter Thorsgaard, afdelingschef i A. Enggaard A/S til Børsen 31. januar 2017. Artiklen beskriver, hvordan kommunikation har spillet en afgørende rolle i den gamle Ceres grunds forvandling til Ceres Byen. En forvandling, som Creative ZOO har været med til fra start til slut.

Læs artiklen fra Børsen her
(kræver abonnement)