ESG-rapport

Mange virksomheder er blevet sat på noget af en opgave med EU-kravene til ESG-rapportering. Men ESG er ikke blot som en compliance-opgave, det er en strategisk mulighed for at skabe værdi for hele jeres målgruppe – fra investorer til medarbejdere.

To rapporter med ét smæk

De nye EU-standarder for ESG-rapportering bliver en gamechanger. De vil påvirke både store virksomheder, deres værdikæde og de forbrugere og medarbejdere, der kræver større transparens og ansvarlighed. Og når det nu skal gøres, hvorfor så ikke tage føringen og gøre det ordentligt?

Fremtiden er den integrerede ESG- og årsrapport, som forener jeres finansielle og ikke-finansielle resultater i ét sammenhængende format. Med ’integrated reporting’ kan I skabe synergi i produktionen og kommunikationen af både økonomiske og ESG-mæssige mål og vise, hvordan ansvarlighed og vækst kan gå hånd i hånd.

Hvad kan ESG?
  • Selvom der er krav til en årlig ESG-rapport, så mener vi, at ESG-kommunikation skal være et konstant fokus. Løbende fortællinger om jeres sociale og miljømæssige initiativer styrker jeres brand året rundt. I stedet for blot at gemme ESG-resultater til rapporten, kan milepæle og gode historier med fordel indrages som en del af jeres generelle kommunikationsstrategi.

  • Hos Creative ZOO får du en partner, der er ekspert i ESG-rapportering og ambitiøs på dine vegne. Vi står ved din side og hjælper med alle faser af processen: fra planlægning og design til layout og produktion af både digitale og trykte rapporter.

    Vi sikrer, at alle compliancekrav er opfyldt, herunder tekniske standarder som iXBRL-tagging og dokumentation. Vores proces er skarp, og det er det endelige produkt også.

Kunne du også være interesseret i...

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Morten, hvis du vil vide mere om, hvordan du kan få hjælp til din ESG-rapportering og -kommunikation.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator