For mange offentlige institutioner og medlemsorganisationer er endemålet ikke at øge omsætningen eller indtjeningen. Branding med fokus på kvalitet og loyalitet er vejen til mere tilfredse borgere, flere medlemmer og en klarere forståelse af, hvem man selv er.
Spørgsmålet om, hvordan vi skaber vellykket kommunikation for medlemsorganisationer og offentlige institutioner, er blevet et hjertebarn hos Creative ZOO. Efter adskillige år i branchen og mange erfaringer ser vi en stor lyst til – og et behov for – nytænkning inden for en ellers meget traditionsbundet verden, hvor kommercielle resultater ikke er et endemål i sig selv. Vi ser også en stigende tendens til, at organisationerne og de offentlige institutioner oftere og oftere har et ønske om at tænke og kommunikere kreativt, samtidig med at de skal være strategiske.
Hos Creative ZOO arbejder vi i krydsfeltet mellem strategi og kreativitet hen mod nye metoder, formater og resultater. Vi har høje ambitioner om at facilitere forvandlingerne for medlemsorganisationers og offentlige institutioners måde at udtrykke sig på. Det gør vi bl.a. ved at lægge fokus på: målgruppeanalyse, strategisk indsigt, redaktionelle koncepter, tværmedielle kampagner samt designudvikling og produktion af fx magasiner.
Eller med andre ord: Ved at se på kommunikationen i sin helhed, og ved at se på organisationen eller institutionen som et brand.