Branding handler ikke kun om
kommercielle resultater


Creative ZOO arbejder sammen med en række offentlige og organisationelle instutioner om brandudvikling. Creative ZOO arbejder sammen med en række offentlige og organisationelle instutioner om brandudvikling.

For mange offentlige institutioner og medlemsorganisationer er endemålet ikke at øge omsætningen eller indtjeningen. Branding med fokus på kvalitet og loyalitet er vejen til mere tilfredse borgere, flere medlemmer og en klarere forståelse af, hvem man selv er.

Spørgsmålet om, hvordan vi skaber vellykket kommunikation for medlemsorganisationer og offentlige institutioner, er blevet et hjertebarn hos Creative ZOO. Efter adskillige år i branchen og mange erfaringer ser vi en stor lyst til – og et behov for – nytænkning inden for en ellers meget traditionsbundet verden, hvor kommercielle resultater ikke er et endemål i sig selv. Vi ser også en stigende tendens til, at organisationerne og de offentlige institutioner oftere og oftere har et ønske om at tænke og kommunikere kreativt, samtidig med at de skal være strategiske.

Hos Creative ZOO arbejder vi i krydsfeltet mellem strategi og kreativitet hen mod nye metoder, formater og resultater. Vi har høje ambitioner om at facilitere forvandlingerne for medlemsorganisationers og offentlige institutioners måde at udtrykke sig på. Det gør vi bl.a. ved at lægge fokus på: målgruppeanalyse, strategisk indsigt, redaktionelle koncepter, tværmedielle kampagner samt designudvikling og produktion af fx magasiner.

Eller med andre ord: Ved at se på kommunikationen i sin helhed, og ved at se på organisationen eller institutionen som et brand.

Oversigt over nogle af Creative ZOOs samarbejdspartnere inden for feltet offentlige og organisationer

Hvaffor en fisk?

Når vi referer til relativt brede kategorier som medlemsorganisationer og offentlige institutioner, så dækker det både kommunale, regionale og statslige institutioner samt medlemsforeninger. Tænk fx på din kommune eller region, dit stammuseum, din lokale politistation, dine transportmuligheder, dit fagblad eller dit yndlingsprogram på DR. Det er også alle NGO’erne; fx de store institutioner som Folkekirkens Nødhjælp og WWF – Verdensnaturfonden.

Kan offentlig kommunikation give sus i maven?

Fordelen ved at kommunikere som et brand er, at effekten er længerevarende, fordi du brander alle de ydelser, handlinger og indsatser, I beskæftiger jer med. Når du fx tænker på borgere som kunder, skærper det kommunikationen, og med konkrete måleværktøjer kan vi sikre, at borgerne får mest meningsfuld kommunikation for deres penge. En ekstraordinær kampagne i fx en kommune, region eller statslig enhed har også positiv indflydelse internt: Det giver sammenhold, stolthed, optimering af samarbejdet og øget kendskab til hinanden indbyrdes. Netop den interne effekt var iøjnefaldende i Creative ZOOs samarbejde med UngiAarhus, der – ud over en udadtil succesfuld kampagne – også samlede medarbejderne på tværs. Læs mere om UngiAarhus' kampagne om arrangementet UngDag.

Har du brug ekstra liv til din kommunikation, så du kan få ørenlyd og opfylde dine formål?

Creative ZOO tilbyder en bred vifte af forskellige ydelser, som kan stå alene eller fungere som en samlet pakke:

  • Branding
  • Kampagneudvikling

It's a match!

Creative ZOO er et godt match til organisationsmarkedet, fordi vi balancerer mellem den kommercielle verden og et mere blødt univers, hvor vores værdier LYST, MOD og EMPATI spiller en uvurderlig rolle. Vi vil skabe brands, der er værd at elske, og det matcher medlemsorganisationers og offentlige institutioners forkærlighed for loyale medlemmer/besøgende. Nøglen er nærværende kommunikation, og dét er et sprog, vi både taler og forstår hos Creative ZOO.

Udforsk noget af vores arbejde:

Fagbladet Gymnasieskolen: Bliv klogere på forvandlingen af et traditionsbundet fagblad til et fremtidssikret og inspirerende magasin.
UngiAarhus, Aarhus Kommune: Tag med på rejsen gennem kampagneuniverset for organisationen, der giver børn og unge en offentlig stemme.
Viborg Museum: Opdag, hvordan et offentligt museum konstituerer sig som både interessant og relevant med magasinet som det primære værktøj.

Relevante cases


Danmarks Radio

eReolens konceptfotos forestiller almindelige mennesker i hverdagssituationer

eReolen

Creative ZOO har valgt at indlede kampagnen med at lægge fokus på de mange herligheder, der er ved at bo i Fredericia.

Kanalbyen i Fredericia

Tradium

Creative ZOO har udviklet UngiAarhus' nye kampagne 'Klar til klub', hvor klubbørn fra Aarhus Kommune er frontfigurer.

UngiAarhus

Creative ZOO har udarbejdet en kampagne for UngiAarhus. Billederne er autentiske og af unge i Aarhus Kommune.

UngiAarhus

Creative ZOO har designet et prospekt til det nye Viborg Museum, der vinder opbakning hos lokalbefolkningen og åbner dialogen til fonde.

Viborg Museum

Fagbladet Gymnasieskolen appellerer til læserens nysgerrighed ved at gentænke den grafiske retorik og de visuelle virkemidler.

Fagbladet Gymnasieskolen

Hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at udvikle og designe din organisationelle eller offentlige kommunikation, så kontakt os endelig.


Marie Bysted-Sandberg er Communication strategist & Partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted-Sandberg
Communication & Strategy
Managing Partner

+45 52 100 505
mbs@czoo.dk