På den ene side har en skrifttype ét klart formål; at aflevere et budskab på en letlæselig måde. På den anden side er der et enormt, ofte uudnyttet, brandpotentiale gemt i den rette skrifttype.
Når statsmænd, filmstjerner og andre betydningsfulde mennesker optræder for offentligheden, sker det ofte i skræddersyet tøj. På den måde er deres fysiske fremtræden med til på diskret vis at understrege deres personlige branding. På samme måde kan man sige, at en specialfremstillet skrifttype kan være med til at give din virksomhed brandmæssig X-faktor.
Hvad kan du bruge en specialfremstillet skrifttype til?
En specialfremstillet skrifttype er et utrolig kraftfuldt brandingelement. Den er der stadig, når logoet er fraværende, og selv når brandfarverne fjernes, står den tilbage som eneste visuelle afsender af dit brands værdier.
Derfor bør du have lige så stor opmærksomhed på brugen af din skrifttype som på dit logo. Det gælder også i udviklingen af skrifttypen.