czoo

Du skal ikke lave
heroiske billeder.
- vær autentisk


Se næste artikelSe mere

Billeder kan trænge gennem støjen på anden vis end massevis af ord. Men der er en række ting, du skal overveje, før du arbejder med billeder til unge. 

De unge gider ikke flere smilende heltestuderende. Vis dem, hvem I er. Billeder har og vil altid være et uundværligt medie i kommunikation. Men hvis du vil ramme og påvirke nutidens unge, skal du ikke markedsføre dig med billeder…


… medmindre du har styr på følgende:


  1. Formålet bag dine billeder skal være defineret – Hvilken handling skal budskabet i dine billeder lede til blandt de unge? Det skal være både dit udgangs- og slutpunkt i arbejdet med billeder.

  2. Billedets budskab fremgår tydeligt for målgruppen – hvis budskabet er pakket ind, så det kræver megen energi og fortolkning, har du allerede tabt. Der er kamp om de unges opmærksomhed, og selvom kreativitet er værdsat, må det ikke overskygge dit budskab.

  3. Billedet understøtter resten af historien – et billede fungerer sjældent alene, men har oftest behov for at passe ind i en kontekst. Supplerer eller suppleres dit billede af andre medier (tekst, video, lyd m.m.)?     

  4. Billedet er autentisk – også når det er opstillet – Nutidens unge spotter drønhurtigt alt, der virker opstillet, falsk eller hyklerisk, og derfor skal billederne være troværdige og intentionen gennemtænkt. Du kan sagtens bruge stock photos, men hvis det tydeligvis er en række amerikanere i udklædning, har billedet nok allerede mistet sin effekt. Alternativt skal billedet være så opstillet, at det er en tydelig del af konceptet.

  5. Vær gerne nærværende, men også udfordrende – De unge har fået nok af uopnåelige, heroiske idealer. De vil gerne kunne spejle sig i dit indhold og identificere sig med dine budskaber og fortællinger. Vis autentiske personer i rigtige situationer, men sæt gerne budskabet på en kant, hvor det udfordrer og måske provokerer en smule.


Du kan også se mere om vores tilgang til video, grafik & design eller kommunikation generelt, når det gælder unge. Eller er du stadig nysgerrig på at lære mere om billeder? Så læs mere om vores tilgang til billeder her, og se eksempler på, hvad vi tidligere har lavet for vores kunder. 


Du er selvfølgelig også mere end velkommen til at kontakte Hans-Georg på tlf: +45 52 10 10 09 eller mail:

hg@czoo.dk, så tager vi gerne en snak.


Andre har også læst...
Hans-Georg Hansen er Senior Advisor hos Creative ZOO
Hans-Georg Hansen

Senior Advisor
hg@czoo.dk


Vil du høre mere om, hvordan du kan bruge billeder i din markedsføring til unge? Kontakt Hans-Georg