czoo

Design skal ikke
(blot) imponere.
- det skal hjælpe


Grafik og design er et af de mest værdifulde redskaber i værktøjskassen, når det gælder god kommunikation til unge. Grafik og design er et af de mest værdifulde redskaber i værktøjskassen, når det gælder god kommunikation til unge.
Se næste artikelSe mere

Grafik og design er et af de mest værdifulde redskaber i værktøjskassen, når det gælder god kommunikation til unge. Men dit design lykkes kun, hvis du stiller dig selv nogle spørgsmål i processen.

De unge gider ikke finde budskabet under lagvis af glitterpapir. Er formålet med din grafik og dit design at forundre og skabe ”wow”-oplevelser, der kan vælte de unge bagover og samtidig ændre adfærd? Ja, så kan du lige så godt droppe det ...

… medmindre du (også) har styr på følgende:


  1. Dit design bringer budskabet tydeligt frem – Misforstå os ikke. Vi elsker kreativt, æstetisk og gennemarbejdet design. Men det er vigtigt, at det ikke overskygger et klart og tydeligt budskab, som er let at afkode. Pak det ikke ind. Vis det klart og tydeligt.


  2. Formålet er defineret – Hvad er den ønskede handling og tanke, som du ønsker, at budskabet i dit design skal lede til blandt de unge? Dette bør altid være, hvor du starter og slutter i arbejdet med grafik og design.


  3. Dit design passer ind i den kommunikative kontekst – Som med de fleste andre tiltag og medier, står grafik og design sjældent alene. Understøtter og hænger dit design sammen med andre medier (billeder, lyd, video osv.)?


  4. Du skaber meningsfuld opmærksomhed og reducerer spildtid – Unges opmærksomhed er dalende, og du kan kun komme uden om det på to måder. Enten konstant at være så fængende og relevant, at de ikke kan kigge væk. Eller at kræve mindre opmærksomhed ved at gøre budskabet skarpt og simpelt. Vi anbefaler et godt miks af begge.


  5. Du kender de unges ønsker og adfærd – nutidens unge lytter til dem, der formår at være nærværende og identificerbare; autentiske og rå; udfordrende og provokerende – alt andet bliver hurtigt sorteret fra.


Du kan også se mere om vores tilgang til video, billeder eller kommunikation generelt, når det gælder unge. Eller er du stadig nysgerrig på at lære mere om grafik & design? Så læs mere om vores tilgang her, og se eksempler på, hvad vi tidligere har lavet for vores kunder.


Du er selvfølgelig også mere end velkommen til at kontakte Hans-Georg på tlf: +45 52 10 10 09 eller mail:

hg@czoo.dk, så tager vi gerne en snak.

Andre har også læst...
Hans-Georg Hansen er Senior Advisor hos Creative ZOO
Hans-Georg Hansen

Senior Advisor
+45 52 10 10 09
hg@czoo.dk


Vil du høre mere om, hvordan du kan bruge grafik & design i din markedsføring til unge? Kontakt Hans-Georg.