Navneudvikling

Vi kender alle Apple, men Apple blev ikke Apple ved at hedde Apple. Men et godt navn har kæmpe betydning for jeres brand. Det er, hvem i er, og derfor skal det også vise, hvem I er. Et mundret, karakteristisk og passende navn er derfor centralt, når I skal snakke om jer selv - og endnu vigtigere, når andre skal snakke om jer.

Kært brand har ét enkelt godt navn

Navnet er rygraden i brandets identitet. Det skal ikke blot være kreativt og genkendeligt, men også strategisk funderet. Værdier, målgrupper, position i markedet og fremtidig retning er alle faktorer, der skal tænkes ind. 

Derfor lægger vi altid navneudvikling efter en grundig brandudviklingsproces, så navnet ikke kun bliver et produkt af ren ordleg, men en klar afspejling af den ønskede brandposition og historie, virksomheden vil fortælle.

Hvordan arbejder jeg med navneudvikling?
  • Der findes mange tilgange til navneudvikling. Vil du skabe en klar forventning eller en pirrende nysgerrig? Det er nemt at tyde, hvad Danske Bank laver, men hvis du ikke kendte Spotify i forvejen, ville deres produkt ikke være indlysende at gætte. Det gør det ikke værre - tilgangen er blot en anden. Det er en disciplin med mange faktorer, der også skal stille spørgsmål som: Er det let at huske? Skiller det sig ud? Er domænet ledigt? Det er en disciplin, vi kan hjælpe med.

  • Vi arbejder tæt sammen med jer for at definere, hvilken opgave navnet skal løse. Skal det styrke jeres eksisterende brandkendskab, tiltrække nye målgrupper, eller måske optimere navnets SEO-potentiale? Vores tilgang til navneudvikling kombinerer kreativitet med strategisk tænkning for at skabe navne, der er lette at huske, emotionelt engagerende og skaber unikke identiteter.

Dem har vi udviklet navne for
Hvad med...

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Morten for at høre mere om, hvordan vi arbejder med navneudvikling.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator