AARhus

Visuel identitet

Der er blevet tænkt både stort og småt, da BIG, Gehl, Rune Kilden med flere udviklede bygningen AARhus og den visionære plan for Aarhus Ø's bassin 7

Vi var på hjemmebane, da vi udviklede identiteten til AARhus.

Planen for bassin 7 på Aarhus Ø gentænker byudviklingen og sætter fokus på skalaforhold, byrum og livet mellem husene. Bygningen AARhus bliver det ikoniske blikfang for området - og for hele Aarhus by

Creative ZOO har tidligere været med til at tilføre designværdi til andre projekter på Aarhus Ø. Derfor var vi på hjemmebane, da vi blev bedt om at udvikle en identitet til AARhus.

“Når man tegner og bygger et så stort og visionært projekt som AARhus, er det vigtigt at tilføre designværdi, så bygningen fra starten opleves som et værdifuldt og attraktivt brand. I denne proces har Creative ZOO kastet det ekstra ’tryllestøv’ på projektet, som er med til at sikre, at købere og lejere oplever bygningen som en mærkevare.”
Rune Kilden
Byudvikler
En larmende enkel løsning

Navnet, AARhus, er i sig selv et markant statement og har en stor stopeffekt. Derfor valgte vi et logoudtryk, som ikke i sig selv var kontroversielt. Formen er solid, sikker og harmonisk. Vi har arbejdet med at skabe en rolig, likeable og letgenkendelig form, som matcher bygningens arkitektoniske udtryk. Ordet er opdelt, så AAR fremhæves med kapitæler. 

På den måde får ordet hus også opmærksomhed, så vi tydeligt kan adskille byen og bygningen. Endelig er forkortelsen AAR den internationale lufthavnskode for Aarhus. Med denne stavemåde i logoformen kan AARhus staves på samme måde i omløbende tekst. Derved skabes der synergi og genkendelighed mellem logoet og bygningens navn.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om vores arbejde med ejendomsudvikling? Så kontakt Morten.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator