Med udgangspunkt i en indledende workshop med Erhverv og Innovation ved Aarhus Universitet, udarbejdede Creative ZOO en designmæssig retning og en disponering af magasinet, der fanger opmærksomhed og er klar til at råbe højt om sine brugbare informationer. Vi udformede herefter også alt indholdet, både visuelt og tekstuelt – og tog altså produktet hele vejen fra idé til tryk.
Magasinet skulle matche og afspejle både Aarhus Universitet og The Kitchens DNA, med hovedfokus på deres passion for samarbejde med omverdenen, og for at skabe og understøtte nye, levedygtige virksomheder. Derfor blev designet både seriøst (ligesom Aarhus Universitet), og legende og med kant (som The Kitchen) – og vi fokuserede på de gode historier. Disse bliver formidlet på forskellig vis i magasinet, og alle historier har supplerende og brugbare informationer om universitetets mange iværksættertilbud – skrevet som noter og doodles i margen.
Ved at efterligne noter i studiebøger, med både overstregninger og håndskrevne tanker, gøres der opmærksom på de væsentligste informationer, og selv ved en hurtig skimning af magasinet, træder disse tydeligt frem. Fokuset er ikke at sige ”se, hvor gode, vi er”, men derimod at give læseren information, der er inspirerende og kan bruges til noget.
Også på andre områder, er der valgt utraditionelle og kreative løsninger. Eksempelvis med en riv-af-flap, hvorpå der står kontaktoplysninger til nogle af Aarhus Universitets talrige tilbud; denne kan også fungere som bogmærke.
Et andet eksempel er forsiden med et udstanset ”AU”, hvilket fungerer som et ”vindue” ind i magasinet. Det peger læseren hen mod det, der er allervigtigst for Aarhus Universitet – nemlig de studerende, og den synergi, som de, medarbejderne og institutionen skaber sammen. Det er ikke kendisser, der pryder forsiden – men måske nogen, der bliver det.