Strategisk samarbejde, der skaber værdi
Som lead agency for Fårup har vi et tæt samarbejde med den nordjyske topattraktion om alt fra strategi, branding og brandhierarki til en opdatering af logoet
Som lead agency for Fårup har vi et tæt samarbejde med den nordjyske topattraktion om alt fra strategi, branding og brandhierarki til en opdatering af logoet
Fårup er en institution i Nordjylland – og uden for Nordjyllands grænser.
Det er Nordjyllands mest besøgte turistattraktion, og med 50 års historie er forlystelsesparken en integreret del af mange nordjyders egne historier. Samtidig er Fårup imidlertid en oplevelsesdestination i en rivende udvikling, der ikke kun handler om større, federe og vildere rutschebaner men om hele oplevelsen og hele familien.
Med afsæt i etableringen af lysfestivalen Lysfald indledte vi et tæt strategisk samarbejde med Fårup. Sidenhed har vi sammen skabt overnatningsstedet Skovbrynet og Brogaardens Is.
Fårup har i forvejen en stærk kommerciel afdeling, og vores rolle var – og er – at udfordre og udvikle forlystelsesparken sammen med dem. Det handlede således ikke om fx at lave fede opslag til sociale medier eller annoncer til diverse platforme (Det klarede de fremragende selv) men om strategisk sparring, overordnet identitet, konceptudvikling og blikket udefra.
Fårup er et sted for legebørn i alle aldre, og kreativiteten og legen bobler også i alle deres medarbejdere. Det er et sted, hvor gode ideer både får lov til at blomstre og får et skud gødning, så de kommer hurtigt fra tanke til handling.
Sammen begyndte vi derfor at skabe en ramme, kreativiteten kunne blomstre indenfor. Både når der opstår en idé til en indsats på TikTok, og når der fx etableres en campingplads i tilknytning til Fårup.
Konkret blev der således skabt en Brand Playbook, som definerede blandt andet brandhierarki, budskaber og billede, ligesom vi bistod med udviklingen af en overordnet forretningsstrategi for Fårup som en oplevelsesdestination.
Det tætte samarbejde med Fårup har resulteret i mange spændende og udviklende drøftelser og planer – foruden en opdatering af Fårup logo, nyt logo til blandt andet campingpladsen Skovbrynet og koncept for deres store 50 års jubilæumskampagne i 2025.
Men … The best is yet to come … For bare vent. Der er både store tanker og evnen til at gøre dem til virkelighed i det nordjyske.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk