Oplevelsesdesign med retning og genkendelse
Godt begyndt er som bekendt halvt fuldendt. Derfor satte Tivoli Friheden alle sejl ind inden åbningen i 2017.
Godt begyndt er som bekendt halvt fuldendt. Derfor satte Tivoli Friheden alle sejl ind inden åbningen i 2017.
For en forlystelsespark som Tivoli Friheden er det særligt vigtigt, at mange kender til datoen for parkens åbningsdag særligt efter vinterhi. Og ligeså vigtigt er det, at starten på sæsonen bliver en succes. Det er blandt andet afgørende for salg af sæsonkort, da incitamentet for køb daler, jo længere hen på sæsonen man kommer.
Creative ZOO var med til at udvikle og designe åbningskampagnen samt redesigne parkens nye skilte, så Tivoli Friheden kunne byde velkommen til forrygende oplevelser i nye klæder.
For Creative ZOO er oplevelsesdesign hele processen omkring at få virksomhedens brand til at skinne igennem og stå stærkere. Udviklingen samt eksekveringen af Tivoli Frihedens åbningskampagne er vigtig, da den er med til at involvere gæsterne, skabe indtryk samt sætte de første aftryk hos målgruppen. En effekt, der skal skabe den rette oplevelse for parkens gæster, så den er berigende og vækker de helt rette følelser og sanser.
I det visuelle udtryk af åbningskampagnen har vi videreført dele af designet fra Jul i Friheden og udviklet det til et mere gennemgående og permanent udtryk for Tivoli Friheden. Det visuelle design for åbningskampagnen er eksekveret på busser, bakkeservietter, infofoldere og plakater - for at give den optimale helhedsoplevelse af brandet.
Creative ZOO har lagt vægt på, at parkens skilte skulle have et mere ensartet udtryk – for at skabe den rette stemning og oplevelse. Redesignet går igen på alt fra forlystelser og infoskilte til madboder.
Den bærende blå farve på skiltene er taget fra det velkendte harlekinmønster, som du finder på Tivoli Frihedens facade. Farven symboliserer bl.a. frihed og har været en del af Tivoli Frihedens DNA siden parkens begyndelsen.
Da Tivoli Friheden har mange forskellige aktiviteter; som fx Fed Fredag, Halloween og Jul i Friheden. Valgte vi at give de enkelte aktiviteter hver sit udtryk og farve, så de let kan genkendes i forskellige sammenhænge.
Farverne skaber genkendelighed og kobler sig på parkens aktiviteter, når man bliver mødt af det i bybilledet. Det er med til at sætte rammerne for den rette oplevelse - fra gæsterne ser reklamerne, til de træder ind ad porten og til de tager hjem.
Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak