czoo

Tivoli Friheden
Oplevelsesdesign


Designet til åbningskampagnen ses tydeligt igennem hele Tivoli Friheden. Designet til åbningskampagnen ses tydeligt igennem hele Tivoli Friheden.
Se mere

Godt begyndt er som bekendt halvt fuldendt. Derfor satte Tivoli Friheden alle sejl ind inden åbningen i 2017.

For en forlystelsespark som Tivoli Friheden er det særligt vigtigt, at mange kender til datoen for parkens åbningsdag særligt efter vinterhi. Og ligeså vigtigt er det, at starten på sæsonen bliver en succes. Det er blandt andet afgørende for salg af sæsonkort, da incitamentet for køb daler, jo længere hen på sæsonen man kommer.

Creative ZOO var med til at udvikle og designe åbningskampagnen samt redesigne parkens nye skilte, så Tivoli Friheden kunne byde velkommen til forrygende oplevelser i nye klæder.

Kunde
Tivoli Friheden
Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO. Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Creative ZOO har været med til at redesigne parkens nye skilte. Creative ZOO har været med til at redesigne parkens nye skilte.

Oplevelser i Friheden

For Creative ZOO er oplevelsesdesign hele processen omkring at få virksomhedens brand til at skinne igennem og stå stærkere. Udviklingen samt eksekveringen af Tivoli Frihedens åbningskampagne er vigtig, da den er med til at involvere gæsterne, skabe indtryk samt sætte de første aftryk hos målgruppen. En effekt, der skal skabe den rette oplevelse for parkens gæster, så den er berigende og vækker de helt rette følelser og sanser.


I det visuelle udtryk af åbningskampagnen har vi videreført dele af designet fra Jul i Friheden og udviklet det til et mere gennemgående og permanent udtryk for Tivoli Friheden. Det visuelle design for åbningskampagnen er eksekveret på busser, bakkeservietter, infofoldere og plakater - for at give den optimale helhedsoplevelse af brandet.


Åbningskampagnen blev eksekveret på alt fra foldere og aviser til bakkeservietter og buslangsider. Åbningskampagnen blev eksekveret på alt fra foldere og aviser til bakkeservietter og buslangsider.

Back to the beginning

Creative ZOO har lagt vægt på, at parkens skilte skulle have et mere ensartet udtryk – for at skabe den rette stemning og oplevelse. Redesignet går igen på alt fra forlystelser og infoskilte til madboder. Den bærende blå farve på skiltene er taget fra det velkendte harlekinmønster, som du finder på Tivoli Frihedens facade. Farven symboliserer bl.a. frihed og har været en del af Tivoli Frihedens DNA siden parkens begyndelsen.


Genkendelige oplevelser

Da Tivoli Friheden har mange forskellige aktiviteter; som fx Fed Fredag, Halloween og Jul i Friheden. Valgte vi at give de enkelte aktiviteter hver sit udtryk og farve, så de let kan genkendes i forskellige sammenhænge. Farverne skaber genkendelighed og kobler sig på parkens aktiviteter, når man bliver mødt af det i bybilledet. Det er med til at sætte rammerne for den rette oplevelse - fra gæsterne ser reklamerne, til de træder ind ad porten og til de tager hjem.


Har du lyst til at læse mere om, hvordan vi arbejder med oplevelsesdesign og hvad du kan bruge det til, så læs om vores ydelse oplevelsesdesign her.


Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde. Creative ZOO er ved at udarbejde en strategi til Tivoli Friheden - en strategi, der bygger på et solidt analysearbejde.

Holdet bag

Charlotte Kousgaard er Senior Designer og Editorial Lead hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Senior Designer,
Editorial Lead

+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Lignende projekter

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet kampagnen Jul i Friheden.

Tivoli Friheden

Tivoli Friheden har i samarbejde med Creative ZOO udarbejdet analyse og indsigt.

Tivoli Friheden

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Kontakt os, hvis du har brug for oplevelsesdesign til dit brand, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.