Frederikshus

Følelsen af at være hjemme

Frederikshus

Frederiks Hus er sidste kapitel i fortællingen om Frederiks Plads. Vi har hjulpet med at sætte et skyhøjt punktum i historien. Vi styrkede byggeprojektets forbindelse til Frederiks Plads identiteten og skabte kommunikation, der kunne sælge boliger, der endnu ikke fandtes.

Frederiks Hus er kulminationen på en stor udvikling midt i Aarhus. Creative ZOO var med helt fra begyndelsen. Før første spadestik til etableringen af Frederiks Plads overhovedet var taget, lavede vi den visuelle identitet for Frederiks Plads.

Det kan du læse om her.

Så kom fasen, hvor sidste byggefelt skulle aktiveres. Her var vi med igen. Der skulle skabe efterspørgsel på boliger og erhvervslokaler i en af byens højeste byggerier – som ikke fandtes endnu. I et område, der i mellemtiden var blevet meget mere levende og attraktivt. 

Hvordan sælger man noget, der ikke findes endnu?

Vi blev inviteret tilbage til det projekt, vi oprindeligt satte i søen: Frederiks Plads. Denne gang for at udvikle Frederiks Hus. Opgaven var at forankre projektet i den eksisterende fortælling, men også at bringe den op til nutiden. De fysiske rammer havde nemlig forandret sig.

Området omkring var blevet mere attraktivt. Infrastruktur, letbane, shopping og caféliv var nu en realitet. Men bygningen var endnu ikke opført. Hvordan sælger man noget, der ikke findes? Det kræver et klart løfte, en tydelig målgruppeforståelse og en stærk fortælling, der maler billedet for dem, der skal have lyst til at flytte ind.

Tilbage til rødderne. Frem mod salget.

Med afsæt i det eksisterende DNA og tidligere materiale skabte vi en visuel og narrativ rød tråd, som gjorde Frederiks Hus til en naturlig forlængelse af Frederiks Plads. Vi hjalp med med at optimere eksisterende materiale, men leverede også strategisk rådgivning og indhold til film, SoMe, salgstekster og hjemmeside.

Et af kommunikationens hovedværker var en brochure, der samlede hele idéen, visionen og processen om Frederiks Hus. En tryksag, der både er en oplevelse at læse og at have i hænderne. Et produkt med praktiske oplysninger om kvadratmeter og faciliteter og en malende fortælling. En ærlig fortælling, der sælger en vision om et liv, som Frederiks Plads allerede har bevist, der kan leves.

Solgt på forhånd

Frederiks Hus kom godt fra start, og vi hjalp med at sikre, at salget gjorde det samme. Med en gennemarbejdet og udvidet fortælling blev Frederiks Hus forankret i et område, som folk allerede havde en positiv opfattelse af.

Vi gjorde det lettere for køberne at forestille sig livet i noget, der stadig kun var tegninger og byggeplads. 70% af boligerne blev solgt, før den første højdemeter var nået. Det virkede.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Morten, hvis du også vil have stærk og salgsfremmende kommunikation om dit boligprojekt? 
SPOT-seminar: Gør ESG til en del af jeres kommunikation.
Kom til SPOT