Magasin
Et enestående og ekstraordinært byggeri kræver en identitet og fortælling i særklasse. Ambitionsniveauet var derfor højt, da vi sammen med teamet fra Nybolig og Bassin 7 Bolig skabte et magasin, der matchede Kampanilens kvalitet
Et enestående og ekstraordinært byggeri kræver en identitet og fortælling i særklasse. Ambitionsniveauet var derfor højt, da vi sammen med teamet fra Nybolig og Bassin 7 Bolig skabte et magasin, der matchede Kampanilens kvalitet
Kampanilen, der er tegnet af BIG, rejser sig 19 etager i vejret, rummer 75 eksklusive lejligheder og har udsigt til både by, vand og skov fra sin placering på Aarhus Ø. Bygningen er et unikt, kompromisløst boligbyggeri, der sætter tiden i centrum; med et kæmpe ur på to af bygningens sider og med kobberfacader, der forandres over tid.
Formidling af både indtryk og informationer
Selskabet bag Kampanilen, Bassin 7 Bolig, ønskede en kommunikation, der understregede den høje kvalitet og den kompromisløshed, som byggeriet er kendetegnet ved - og de historier og tanker, der ligger bag. Målet var ikke kun at informere, men også at vise kvaliteterne og styrkerne som mere end bare ord og billeder; det gjaldt om at skabe den rette følelse.
Som en del af en samlet branding af projektet – der desuden også omfattede en visuel identitet, grundfortælling og en hjemmeside –, udviklede Creative ZOO et magasin, der både i ord, udtryk og materiale skulle matche og afspejle Kampanilens DNA.
I alle facetter af magasinet gik vi ud over det sædvanlige. Designet blev legende og udfordrende, teksterne en blanding af poesi, fortælling og faktuel formidling – hvilket ikke mindst kom til udtryk ved at lade en digter slå tonen an. Og rent fysisk blev grænserne også udfordret både med hensyn til materiale, trykketeknik og bogbinding; magasinet blev samlet med kobberindbinding og fik en forside, hvor glinsende kobber dansende udfoldede sig på en matsort baggrund.
Vi skabte her et produkt, der ikke kun var informerende, men som også var et kunststykke i sig selv; noget taktilt, der kunne mærkes, når byggeriet endnu ikke var færdigt, og noget man kunne have til at ligge derhjemme og have lyst til at vise frem til andre. Med andre ord stod man med en lille smule af Kampanilen i hånden, når man stod med magasinet.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak