Visuel identitet
I forbindelse med Sønder Voldgade-projektet i Kanalbyen i Fredericia har Creative ZOO medvirket til at promovere de mange fordele ved byen for at fremme efterspørgslen på de nye havne-boliger.
I forbindelse med Sønder Voldgade-projektet i Kanalbyen i Fredericia har Creative ZOO medvirket til at promovere de mange fordele ved byen for at fremme efterspørgslen på de nye havne-boliger.
Ofte handler Creative ZOOs ydelser i forbindelse med ejendomsudvikling om at finde ind til kernen i et konkret byggeri og efterfølgende skabe en fortælling, som brander og markedsfører projektet i forhold til de definerede målgrupper. Denne gang valgte vi en anden, spændende taktik, hvor vi fokuserede på at promovere Fredericia for at tiltrække boligkøbere til byen.
Fredericia har altid haft et overskud af ind-pendlere. Det vil sige, at mange arbejder i byen, men få vælger at bosætte sig og betale skat i Fredericia. Derfor stod klart fra starten, at der skulle laves Citybranding, holdningsbearbejdning og klassisk informationskampagner, hvis boligerne skulle sælges til pendlere og andre, der ikke bor i byen i dag.
Alle involverede parter havde en fælles interesse i, at projektet kom godt fra start og blev en succes. Og hvis der skulle skabes den nødvendige tilflytning skulle der løftes i flok. Derfor var der fra starten et tæt samarbejde mellem Udviklingsselskabet Kanalbyen i Fredericia, Realdania By og Byg, Fredericia Kommune, A. Enggaard og Danbolig, der skulle stå for salget.
Brandingen er blevet til et langsigtet strategisk samarbejde, som har skabt gode resultater for Fredericia som boligby. Boligdeal.dk har således udarbejdet en analyse, som viser at ud af de 25 største byer i Jylland er Fredericia den kommune i med flest boligsøgninger i 2017.
Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak