Økologisk Landsforening

Magasinudvikling og sparring

Økologisk Landsforening

Økologisk Landsforenings magasin, Økologisk, udarbejdes i et tæt samarbejde mellem foreningens egen redaktør og grafiske designer. Creative ZOO er blevet en del af samarbejdet, herunder et redesign, optimering af processer og efterfølgende sparring og ”nye øjne” på de enkelte udgivelser

Da en af verdens største virksomheder, facility management giganten Sodexo, valgte at skille sig af med sin danske afdeling, tog fire medlemmer af ledelsen beslutningen om at købe og overtage afdelingen og omdanne den til en selvstændig virksomhed. 

Drift, kundebase og de 600 medarbejdere fortsatte uændret, men den nye ejerkreds var nødt til at skabe et helt nyt brand med egen identitet, fortælling og visioner. Resultatet blev: Serwiz.

Ny identitet, ny hjemmeside, ny ...

Mens de fire ledende medarbejdere i den danske afdeling af Sodexo forhandlede moderselskabet i Frankrig, satte de samtidig gang i et udviklingsarbejde med korte deadlines. For når købet faldt på plads, skulle de være klar med et nyt navn og et nyt brand, der kunne kommunikeres til medarbejdere, kunder og andre samarbejdspartnere.

Der var brug for en fortælling om et moderne og innovativt selskab, der skubber til grænserne inden for facility management. Og der var brug for, at denne fortælling kom til at leve i logoet, budskaberne, en hjemmeside, sociale medier, pressen og så videre.

En ny fortælling

Creative ZOO og de fire ledende medarbejdere i Sodexo gik ind i et hurtigt og nært samarbejde med korte deadlines, hurtige stand-up-møder og work in progress.

Afsættet var strukturerede udviklingsworkshops, som fik afklaret ambitioner, værdier, ønsker og tanker bag den nye virksomhed.

På baggrund af denne indsigt blev der skabt en samlende grundfortælling og en ny visuel identitet, ligesom en kreativ proces førte frem til det nye navn.

Med grundfortælling og visuel identitet på plads kunne der hurtigt og effektivt produceres både en midlertidig hjemmeside, videoer til hjemmesiden, en LinkedIn-profil, pressemeddelelse og kommunikationsstrategi.

SERWIZ – we take care of people…

1. april 2021 blev Sodexos danske aktiviteter en danskejet virksomhed med 600 medarbejdere, navnet Serwiz og taglinen “We take care of people, who take care of business”.

Serwiz har store ambitioner. Og noget at have dem i. De lever og ånder innovation, bæredygtighed og ordentlighed, og som taglinen siger: De vil skabe gode arbejdspladser for både deres egne og kundernes medarbejdere.

Facility Management-branchen er i radikal forandring. Digitalisering, bæredygtighed og hjemmearbejde er bare nogle af de agendaer, der rokerer rundt på grundstenene, og Serwiz vil ikke alene følge men også præge udviklingen.

Med en åben og inviterende identitet og kommunikation har Serwiz skabt sig et kommunikativt ståsted, der afspejler virksomhedens sjæl. Vi glæder os til at fortsætte rejsen med dem de kommende år.

Relaterede cases

Marie Bysted
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 52 10 05 05
mb|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Marie for at høre mere om vores arbejde med udvikling, design og produktion af magasiner.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator