Muskelsvindfonden

Pærspektiv – Et medie med plads til forskelle

Hvad gør man, når medlemsbladet lukker, og man rykker sine historier online? Muskelsvindfonden ville række længere ud og tættere på. Vi hjalp med at bygge medieplatformen Pærspektiv fra bunden.

Muskelsvindfonden ville noget andet. Noget mere. I stedet for blot at digitalisere det gamle medlemsblad Muskelkraft, ønskede de at skabe et nyt redaktionelt medie. 

Et medie, der kunne røre flere og ramme bredere. Derfor byggede vi Pærspektiv. En digital platform, som både teknisk og redaktionelt giver plads til historier om forskelle, tabuer og liv med og uden muskelsvind.

Et medie – ikke bare til medlemmer

Muskelsvindfonden kom med en klar ambition: at skabe en digital medieplatform, der kunne række ud over medlemskredsen og engagere en bredere offentlighed. Men de manglede format, struktur og rammer. Hvad skulle platformen hedde? Hvordan skulle den se ud? Hvilken rolle skulle den spille i forhold til organisationens øvrige kanaler? Og hvordan skulle den udstille og forme Muskelsvindsfondens gode historier og fortællinger? 

Der skulle skabes et medie, der havde rod i en organisation, men med sin egen identitet. For at lykkes skulle alt defineres fra bunden: navn, visuel identitet, brandarkitektur, formatdesign, tone og oplevelse.

Plads til formater og forskellighed

Vi begyndte med fundamentet. Gennem en UX-workshop definerede vi målgrupper, brugerrejser og mediets rolle i forhold til Muskelsvindfondens mange øvrige indsatser og underbrands. Brandet skulle ligge hverken over eller under, men som en søsterplatform, der kunne stå på egne ben.

Resultatet blev Pærspektiv: en digital medieplatform med fleksibel struktur og stærk identitet. Vi udviklede forskellige skabeloner til formater med hver deres æstetik og funktion – fra long reads og fotoreportager til podcasts, debatindlæg og videoformater. Det visuelle og oplevelsesmæssige design er tilgængeligt og rent med fokus på historien og brugeren..

Et hjem til de gode historier

Pærspektiv har givet Muskelsvindfonden en ny kanal til at fortælle sit gode og unikke redaktionelt indhold. Ikke som direkte afsender, men som facilitator for historier fra forskellige perspektiver, der kan åbne øjne og starte samtaler.

Platformen gør det let at producere og præsentere det gode indhold, som sammen med det visuelle og tekniske set-up gør sitet til et kvalitetsmedie, der kan konkurrere med de helt store.

Relaterede cases

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Jesper, hvis du også vil have et website til dit gode redaktionelle indhold.
Podcast: Tæt på fortællingen
Hør podcast