Sundmolehusene

Visuel identitet

Sundmolehusene

I Sundmolehusenes visuelle identitet smelter det arkitektoniske formsprog, visionen for Nordhavnen, livet der leves og indsigt sammen til ét levende udtryk

Sundmolehusene ligger i hjertet af Københavns nye, bæredygtige bydel, Nordhavn. Et unikt boligprojekt med en helt særlig historie og vision. Den fortæller vi igennem deres visuelle identitet.

Fakta:

  • 83 eksklusive boliger, hvoraf 11 er byhuse
  • Alle boliger har store altaner og/eller terrasser
Indlysende og maritimt
Sundmolehusene er det helt naturlige og indlysende navn til huse, der ligger på Sundmolen. Der er en værdifuld, logisk sammenhæng mellem navnet og beliggenheden. Da byggeriet ligger på en mole, og da den oprindelige pakhusstemning bliver bevaret, giver det god mening at fastholde moleelementet i navnet. I bomærket er S’et fremhævet, så det bliver et ikonisk og eksklusivt. Stregen, der deler S’et, symboliserer horisontlinjen mellem himmel og hav. Den leder tankerne hen mod søkortet og tovværket fra den maritime verden.
Excentrisk og nordisk
Skrifttypen i den visuelle identitet er Caslon – en moderne seriftypografi fra 1994 med et klassisk formsprog. Designeren Matthew Carter beskriver den som: “Forceful and a touch eccentric”. Den høje kontrast mellem de tykke og tynde linjer skaber et elegant og stringent udtryk. Farverne er inspireret af arkitekturen, omgivelserne og det nordiske lys. Farverne er tidsløse og klassiske.
Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du også have en visuel identitet, der matcher dit brand? Så kontakt Morten.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator