Back to the beginning
Creative ZOO har lagt vægt på, at parkens skilte skulle have et mere ensartet udtryk – for at skabe den rette stemning og oplevelse. Redesignet går igen på alt fra forlystelser og infoskilte til madboder. Den bærende blå farve på skiltene er taget fra det velkendte harlekinmønster, som du finder på Tivoli Frihedens facade. Farven symboliserer bl.a. frihed og har været en del af Tivoli Frihedens DNA siden parkens begyndelsen.
Genkendelige oplevelser
Da Tivoli Friheden har mange forskellige aktiviteter; som fx Fed Fredag, Halloween og Jul i Friheden. Valgte vi at give de enkelte aktiviteter hver sit udtryk og farve, så de let kan genkendes i forskellige sammenhænge. Farverne skaber genkendelighed og kobler sig på parkens aktiviteter, når man bliver mødt af det i bybilledet. Det er med til at sætte rammerne for den rette oplevelse - fra gæsterne ser reklamerne, til de træder ind ad porten og til de tager hjem.
Har du lyst til at læse mere om, hvordan vi arbejder med oplevelsesdesign og hvad du kan bruge det til, så læs om vores ydelse
oplevelsesdesign
her.