czoo

Sundmolehusene
Visuel identitet


Creative ZOO har designet visuel identitet til Sundmolehusene på Københavns Nordhavn. Creative ZOO har designet visuel identitet til Sundmolehusene på Københavns Nordhavn.
Se mere
I Sundmolehusenes visuelle identitet smelter det arkitektoniske formsprog, visionen for Nordhavnen, livet der leves og indsigt sammen til ét levende udtryk

Sundmolehusene ligger i hjertet af Københavns nye, bæredygtige bydel, Nordhavn. Et unikt boligprojekt med en helt særlig historie og vision. Den fortæller vi igennem deres visuelle identitet.


Fakta:

  • 83 eksklusive boliger, hvoraf 11 er byhuse
  • Alle boliger har store altaner og/eller terrasser

Kunde
CASA
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til Sundmolehusene i København, er et logo. Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til Sundmolehusene i København, er et logo.
Creative ZOO har forfattet Sundmolehusenes brand promise, som er centreret om livet i boligerne. Creative ZOO har forfattet Sundmolehusenes brand promise, som er centreret om livet i boligerne.

Indlysende og maritimt

Sundmolehusene er det helt naturlige og indlysende navn til huse, der ligger på Sundmolen. Der er en værdifuld, logisk sammenhæng mellem navnet og beliggenheden. Da byggeriet ligger på en mole, og da den oprindelige pakhusstemning bliver bevaret, giver det god mening at fastholde moleelementet i navnet. I bomærket er S’et fremhævet, så det bliver et ikonisk og eksklusivt. Stregen, der deler S’et, symboliserer horisontlinjen mellem himmel og hav. Den leder tankerne hen mod søkortet og tovværket fra den maritime verden.
Creative ZOO har designet visualiseringerne til Sundmolehusene, som viser de eksklusive lejligheder fra deres rette side. Creative ZOO har designet visualiseringerne til Sundmolehusene, som viser de eksklusive lejligheder fra deres rette side.
Salgsmateriale, der beskriver, hvordan projektet bliver, når det står færdigt. Her indgår alt fra plantegninger, visualiseringer, materialevalg og brand promise. Salgsmateriale, der beskriver, hvordan projektet bliver, når det står færdigt. Her indgår alt fra plantegninger, visualiseringer, materialevalg og brand promise.

Excentrisk og nordisk

Skrifttypen i den visuelle identitet er Caslon – en moderne seriftypografi fra 1994 med et klassisk formsprog. Designeren Matthew Carter beskriver den som: “Forceful and a touch eccentric”. Den høje kontrast mellem de tykke og tynde linjer skaber et elegant og stringent udtryk. Farverne er inspireret af arkitekturen, omgivelserne og det nordiske lys. Farverne er tidsløse og klassiske.
Sundmolehusenes logo fungerer som forside på salgsmaterialet til potentielle købere. Sundmolehusenes logo fungerer som forside på salgsmaterialet til potentielle købere.
Sundmolehusene ligger på Nordhavn i København Ø. Sundmolehusene ligger på Nordhavn i København Ø.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Lignende projekter

Dreyer Arkitekter i Aarhus har fået en visuel identitet, der matcher de værdier, virksomheden står for. Creative ZOO har udarbejdet den nye profil.

Dreyer Arkitekter

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du trænger til en ny visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.