AURA Energi

Kampagne

AURA Energi

AURA Energi gør det svære valg og komplicerede energimarked ’Ganske enkelt’ ved at skære det ud i pap

Kommunikation om energi og fibernet har traditionelt set fokuseret på produktet, kWh og Mbit, men den østjyske energikoncern, AURA Energi, havde et ønske om at ændre position og modet til at skille sig ud.

Vi svarede tilbage med et strategisk kampagneunivers omkring pay-off’et ’Ganske enkelt’, der var bygget op med det atypiske og modige materiale – pap. Det er et ærligt, enkelt og bæredygtigt virkemiddel. Og så skærer det budskabet ud i pap og gør det ’Ganske enkelt’.

Budskaberne trækker på purpose marketing med et fokus er på at være nærværende og relevant gennem kommunikation om AURA Energis værdier, virke og ’why’. Kommunikationen besvarer, hvorfor det svære valg i et kompliceret energimarked er ganske enkel.

Forsynet med indsigt

Det strategiske univers bygger på en solid mængde indsigt, der skal sikre, at AURA Energi rammer målgruppen.

Indsigtsarbejdet bygger på AURA's 2022 strategi, som bl.a. har fokus på andelshaverværdi og omfatter blandt andet en undersøgelse fra YouGov om forbrugernes forståelse af energimarkedet. Undersøgelsen viste tydeligt, at selvom energi er en uundværlig del af vores hverdag, så er markedet kompliceret.

Desuden er universet prætestet hos forbrugerne, og så er en vigtigt del af kampagnen, at medarbejdere og kunder opfordres til at komme med input, så AURA Energi i fremtiden også er det ganske enkle valg.

Behind the scenes

En stor del af kampagnen er båret af stop-motion film til brug på både TV og på sociale medier. Selvom stop-motion filmene er korte, så ligger der mange timer bag med små ryk og masser af skud. Kig med, hvordan det så ud, da vi skød filmene.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du også have udviklet en kampagne, der matcher dit brand? Så kontakt Morten.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator