Animation

Animation er brugbart, når det komplicerede skal gøres enkelt – fx i en explainerfilm. Men det kan også bruges i mange andre henseende.

Animation er branding

Når man hører ordet “animationsfilm”, tænker mange på Disney, Gurli Gris eller japansk anime, hvis det går vildt for sig. Men håndværket og fortælleteknikken – motion graphics, som det hedder i en mere businessorienteret kontekst – er et fantastisk redskab, hvis du vil forklare noget kompliceret på en enkel måde.

Samtidig giver motion graphics mulighed for at bryde alle vante rammer og sparke fantasien helt ud til de yderste dele af galaksen, de dybeste grave i havet eller de mindste bakterier i kroppen.

Hvorfor skal du arbejde med animationsfilm?
  • Motion graphics har især vundet indpas i erhvervslivet i forhold til explainerfilm. Altså film, hvor du ønsker at forklare noget kompliceret, hvilket kan være alt fra, hvordan du samler en reol til, hvordan jeres organisation egentlig er skruet sammen. Dog kan motion graphics næsten alt det, du bruger almindelige videoer til. Du kan endda kombinere motion graphics og almindelig video og billeder eller gå helt andre veje.

  • Vi har brugt motion graphics (og stop motion) til at lave reklamefilm, brandingfilm og explainerfilm. Vi elsker at skabe nyt og lave videoer, der skiller sig ud fra mængden. For os er motion graphics ét af redskaberne i værktøjskassen – derfor fortæller vi det, hvis vi mener andre formater passer bedre til jeres formål.

Sådan har vi hjulpet med animation
Hvad med...

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om, hvordan vi arbejder med animation? Kontakt Jesper for en uformel snak om, hvordan vi kan hjælpe.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator