czoo

Dynamo
– nichemagasin med et bredt publikum


"Allerede fra den første udgivelse er der et virkelig højt niveau i løsningen. Jeg er imponeret over, at vi fandt fælles fodslag så hurtigt, I forstår os og omvendt, jeg er meget tilfreds med samarbejdet."

Lotte Krull

Redaktør og journalist, DTU

Opgave

Drift med plads til nye tanker

Dynamo, anerkendt for sit indhold inden for forskning og innovation, drev allerede et bredt læst magasin, men de havde brug for en partner til layout, proces og produktion. De havde behov for at holde de gode takter, men også at sparre med nogen, der kunne hjælpe med at forny både redaktionelt og visuelt, uden en større relancering.

Løsning

Kig ind for at kigge frem

Som partner i produktionen ville vi ikke bare gå ind og lave business-as-usual. Vores mission var at udvikle et endnu mere fokuseret og visuelt skarpt magasin, som kunne stå stærkt i et konkurrencepræget marked. For at gøre det måtte vi træde et skridt tilbage og i fællesskab definere ambitioner og klargøre målgrupper. Vi hjalp DTU med at styrke deres selvforståelse som et nichemagasin, som samtidigt skulle kommunikere bredt og ikke bare til “nørderne”.

Der skulle ikke skabes en ny visuel identitet, men vi i vores layout og design udviklede en stramning af, hvordan designet skulle implementeres. Samtidigt strømlinede vi den redaktionelle proces og skabte en struktureret samarbejdsmodel, der gjorde arbejdsdeling, opsætning og korrektur meget mere smertefrit.

Resultat

Dataombrydning uden fejl

Hver gang man laver noget manuelt, tager det tid. Hver gang man laver noget manuelt, er der risiko for fejl. Derfor har der været rigtig meget at vinde ved at automatisere processerne i et projekt som dette. Det frigiver ressourcer, hæver kvaliteten og reducerer omkostninger på DCU’s absolut største projekt.

Fokus på kvalitet og minimering af fejl giver et bedre produkt til medlemmerne, som på den måde får mere værdi for deres kontingent. Det styrker i endnu højere grad deres relation til DCU. Samtidigt er annoncører også mere interesseret i at købe plads i et højkvalitets produkt.

Automatisk ombrydning af store datasæt til print er altså en win, win, win for alle parter. Det er blevet (meget) mere smertefrit at producere den årlige campingbog.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Mikkel Johan Krogh er Designer hos Creative Zoo
Mikkel Johan Krogh

Designer
+45 25 33 25 23
mjk@czoo.dk

Thomas Brovst er Digital Transformation Specialist hos Creative ZOO.
Thomas Brovst

Digital Transformation Specialist
+45 52 10 10 08
tb@czoo.dk

Helle Brøgger er Senior Project Manager ved Creative ZOO
Helle Brøgger

Senior Project Manager
+45 52 10 10 09
hb@czoo.dk

Lignende projekter

Flere eksemplarer af det nydesignede- og producerede ugeskrift for lægeforeningen.

Ugeskrift for Læger – Optimeret redaktionel proces

Idealhuse

Muskelsvindfonden - Website

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis du vil høre mere om, hvordan du kan optimere din redaktionelle proces.