Nichemagasin med et bredt publikum
Danmarks Tekniske Universitet (DTU) - kåret som Europas bedste tekniske universitet - har en højt prioriteret forpligtelse om at udbrede viden og forskning til den brede befolkning.
Danmarks Tekniske Universitet (DTU) - kåret som Europas bedste tekniske universitet - har en højt prioriteret forpligtelse om at udbrede viden og forskning til den brede befolkning.
Det gør de blandt andet gennem magasinet, Dynamo. Creative ZOO har i et tæt samarbejde med DTU påtaget sig opgaven med design, produktion og løbende udvikling på det populære magasin, som alle gratis kan modtage.
Alle kan få tilsendt viden om fremtidens forskning og teknologisk innovation gennem Danmarks Teknisk Universitets fagmagasin, Dynamo. DTU ser det som public service at lave et blad, der uddanner og giver stof til eftertanke til alle, der læser det. Det er en opgave, som Creative ZOO har hjulpet dem med.
“Allerede fra den første udgivelse er der et virkelig højt niveau i løsningen. Jeg er imponeret over, at vi fandt fælles fodslag så hurtigt, de forstår os og omvendt, jeg er meget tilfreds med samarbejdet.”
Dynamo, anerkendt for sit indhold inden for forskning og innovation, drev allerede et bredt læst magasin, men de havde brug for en partner til layout, proces og produktion.
Som partner i produktionen ville vi ikke bare gå ind og lave business-as-usual. Vores mission var at udvikle et endnu mere fokuseret og visuelt skarpt magasin, som kunne stå stærkt i et konkurrencepræget marked.
For at gøre det måtte vi træde et skridt tilbage og i fællesskab definere ambitioner og være nysgerrige på målgruppen. Vi hjalp DTU med at styrke deres selvforståelse som et nichemagasin, som samtidigt skulle kommunikere bredt og ikke bare til “nørderne”.
Der skulle ikke skabes en ny visuel identitet, men vi i vores layout og design udviklede en stramning af, hvordan designet skulle implementeres. Samtidigt strømlinede vi den redaktionelle proces og skabte en struktureret samarbejdsmodel, der gjorde arbejdsdeling, opsætning og korrektur meget mere smertefrit.
“Vi er meget tilfredse med de første udgivelser på redaktionen - og vi har fået virkelig god feedback fra baglandet, som synes, at magasinet er endnu flottere nu. En ville ligefrem have forsiden som plakat.”
I vores nye samarbejde har vi sammen med DTU implementeret en skarp proces med stærke systemer, så deres magasin bliver nemmere at lave - nemmere at lave bedre. Vi er gået ind som en fast redaktionel sparringspartner, der blandt andet prioriterer formater og temaer, som styrker bladets nicheidentitet.
Vi har skabt tryghed i produktionen og i kvaliteten af produktet med en designtilgang, der bedre udnytter den eksisterende visuelle identitet, så magasinet bliver mere spændende at læse og mere appellerende at beholde, både for fag- og lægmanden.
Marie Bysted
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 52 10 05 05
mb|czoo.dk
Klar til en snak