Fårup

Jubilæumskampagne, der skaber glæde og stolthed

Fårup

Gennem 50 år har Fårup skabt store oplevelser for millioner af gæster. Glæden, stoltheden og det, der sker sammen, blev grundtanken i konceptet for deres store jubilæumskampagne

Fårup har i mange år været den mest besøgte turistattraktion i Nordjylland – og en af de mest besøgte attraktioner i Danmark. Med mere end 60 forlystelser, der rækker fra Danmarks største vandland over Danmarks hurtigste rutschebane til de klassiske hoppepuder, er Fårup garant for en god dag for alle. Eller flere gode dage. For det er svært at nå det hele på et enkelt besøg. 

50 år er værd at markere

Fårup kunne i 2025 fejre, at det var 50 år siden, de åbnede som Skandinaviens første sommerland - med konceptet: ”Fire kroner, og så er der frit slag hele dagen.” 

Det skulle markeres med en jubilæumskampagne, der på samme tid kiggede tilbage og frem. En kampagne, der talte ind i minderne hos millioner af mennesker og samtidig viste, at det ikke er blevet mindre sjovt at komme i Fårup i løbet af de 50 år. En kampagne, der i lige så høj grad handlede om gæsterne som om Fårup. 

Sammen om oplevelser siden 1975 

Gennem flere år har Fårup sagt ”De største oplevelser er dem, vi har sammen”.   Det blev udgangspunkt for det jubilæumskoncept, vi udviklede for Fårup– med budskabet ”Sammen om oplevelser siden 1975”, der understregede, at selv om meget er lavet om, så er der også noget, der grundlæggende er det samme. At det stadig handler om at have det sjovt, og at det – ikke mindst – oftest er noget, du gør og har sammen med andre. 

Det blev også udgangspunktet for den tilhørende key visual, der indrammede og omfavnede begrebet i billeder. For 1 billede siger som bekendt mere end 1.000 ord, og når du så samler mange billeder … 

En kampagne med hjerte

Jubilæumskonceptet blev udfoldet på tværs af kanaler og medietyper – altid med ”Sammen om oplevelser siden 1975” som ramme og rød tråd. Det kunne eksempelvis ses i de kampagnefilm, der blev udviklet ud fra både gæsters og Fårups egne videoer og på samme tid er et ”trip down memory lane” og et ”det gad jeg godt være en del af”-statement.

Helt bevidst var der ikke opsat mål om hårde konverteringer og gæstetal. For det her handlede om stoltheden og glæden over det, der er skabt og sket gennem de 50 år. Og det, der stadig sker hver eneste åbningsdag.

Relaterede cases

Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk

Vil du også have en kampagne, der skaber stærke relationer? Så kontakt Jesper.
SPOT-seminar: Gør ESG til en del af jeres kommunikation.
Kom til SPOT