Kirkens Korshær

Et vigtigt budskab, der fortjente at blive hørt

Kirkens Korshær

Hvordan fortæller du en 110 år gammel historie, så folk lytter? Og hvordan får man folk til at åbne øjnene for dem, som mange ikke ser? Sammen med Kirkens Korshær skabte vi en kampagne, der satte fokus på alt det, organisationen står for – i meget få ord.

I mere end et århundrede har Kirkens Korshær hjulpet socialt udsatte i Danmark – fattige familier, hjemløse, psykisk sårbare og ensomme mennesker. Med varmestuer, herberger, genbrugsbutikker og sociale tilbud i hele Danmark, møder de hvert år tusindvis af mennesker med omsorg, fællesskab og praktisk hjælp.

Men hvordan får man flere til at kende - og forstå - alt det, de gør? Netop det har vi udviklet en kampagne, der fortæller.

At fortælle en lang historie kort og klart

Mange velgørende organisationer fokuserer især på den taktiske kommunikation: Støt her ... Doner til ... Bliv frivillig ... Kirkens Korshær ønskede en kampagne, der formidlede og styrkede organisationens overordnede brand; en kampagne med et budskab som handlede om andet og mere end penge - selvom netop penge er helt centralt for mange af dem, de hjælper.

Man kunne lave en hel Netflix-serie med flere sæsoner, der fortæller om alt det, Kirkens Korshær gør. Derfor har vores vigtigste opgave været at formidle det kort og klart. Kunsten var at koge det hele ned til ét budskab, der både fangede opmærksomhed og vakte følelser.

Simple ting, der fortæller en vigtig historie

I et tæt samarbejde med Kirkens Korshær udviklede vi et simpelt og elegant koncept, der med billeder og få ord viser konkrete livsvilkår for hjemløse og efterlader et tomrum til beskueren at udfylde. Vi besøgte en af organisationens varmestuer, for at låne genstande til fotoshoot og optagelser, så kampagnen fik den helt rigtige autenticitet.

Det udmøntede sig i en serie af abribusser, der har fået liv i landets største byer, blandt andet ved busskurer og på stationer. Derudover klippede vi korte film a 6 og 20 sekunder til sociale medier. Alt sammen påminder om Kirkens Korshærs værdigrundlag: “Alle mennesker er lige meget værd. Uanset hvad de har.”

En kampagne der rører i stedet for at råbe

Kirkens Korshær startede med en mission: Ingen skal stå alene i nød. Siden organisationens fødsel i 1912, har den tanke ligget i deres DNA; de har arbejdet for at hjælpe dem, som ingen andre hjælper. Vi har skabt en kendskabskampagne, der hjælper Kirkens Korshær med at minde danskerne om organisationens vigtige sociale arbejde og næstekærlige værdier.

En kampagne, der helt enkelt har til formål at skabe refleksion og øge det overordnede kendskab og tilliden til Kirkens Korshærs indsatser.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Kontakt Morten, hvis du også vil have en kampagne, der rammer lige ind i hjertet.
Silhouetten af en and, der kigger ind i et spejl
Podcast: Tæt på fortællingen
Hør podcast