czoo

SERWIZ
Nyt brand på rekordtid


Opgave

Når potentialet titter frem

I marts 2020 overtog Creative ZOO opgaven med at designe og layoute Ugeskrift for Læger og tilhørende publikationer. Fokus var fra begyndelsen på at sikre en god og stabil ”drift”, ikke en gentænkning af ugeskriftets design.

I stedet blev der lagt ekstra kræfter i den tekniske optimering af den redaktionelle proces gennem WoodWing, som du kan læse mere om her [LINK]. ”Kunsten” var altså i første omgang af strømline produktionen, så arbejdet med at lave 3.300 siders magasin om året blev så enkel, effektiv og værdiskabende som muligt.

I takt med, at vi producerede magasinet, blev det imidlertid også tydeligt for os, at der var et uudnyttet visuelt potentiale, der kunne udforskes. Det var Lægeforeningen enige i.

Løsning

Kreativitet i videnskabelige rammer

Uden behovet for at kaste alle bolde i luften valgte vi at gå gradvist til værks. I stedet for det store redesign og et brag af en relancering, så sendte vi Ugeskrift for Læger til et designmæssigt serviceeftersyn og udskiftede og/eller redesignede de dele, der var blevet slidte eller kommet ud af sync med magasinets kerne.

Samtidig fik vi tilrettelagt en proces, hvor design og layout konstant bliver afbalanceret med formater og indhold, der er meget fagspecifikt knyttet – hvor der løbende laves mindre justeringer, der optimerer magasinet og holder det levende.

Resultat

Skarpt design med stram struktur

Sammen med Lægeforeningen har vi redefineret Ugeskriftet og skabt et både moderne og klassisk look, der går hånd i hånd med magasinets emnefelt – og dermed et magasin, der er fagligt tungt uden at være designmæssigt tungt.

Vi har eksempelvis skruet ned for unødvendige elementer og udviklet et grid-baseret layout, der kan rumme den store formatmæssige bredde i en udgivelse, som både indeholder mere traditionelt journalistisk indhold og medicinske nyheder og videnskabelige artikler. Samtidig har vi naturligvis respekteret de mange regler og krav for opsætningen af videnskabeligt indhold.

Lægeforeningen fået et ugeskrift med karakter og særpræg. Et ugeskrift, der er skabt til læseren, der kræver interessant, relevant og fagligt stof med høj læsevenlighed og let afkodelighed. Og et ugeskrift, der løbende udvikles sammen med Lægeforeningen.

Holdet bag

Jesper Vorre er Creative Director og partner i Creative ZOO
Jesper Vorre

Creative Director
Partner
+45 52 100 504
jv@czoo.dk

Charlotte Kousgaard er designer hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Editorial Team Leader 
& designer
+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Mikkel Johan Krogh er Designer hos Creative Zoo
Mikkel Johan Krogh

Designer
+45 25 33 25 23
mjk@czoo.dk

Lignende projekter

Lokalt Liebhaveri

Ny hjemmeside til entreprenørvirksomheden A. Enggaard

A. Enggaard

Creative ZOO har designet en hjemmeside til Teatret Svalegangen, der let og enkelt sælger billetter og inspirerer brugerne til at opleve forestillingerne.

Teatret Svalegangen

Creative ZOO har udviklet et magisk boligunivers til CASA's boliger i Valdemars Have

Valdemars Have

Morten Søholm er partner og tekstforfatter hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Concept & Strategy
Founding Partner

+45 60 66 30 60
morten@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis din hjemmeside trænger til en opdatering.