Kampagne: Klar til Klub
UngiAarhus ønskede større synlighed. Med strategi, kampagne og ægte fortællinger sætter de nu ord og billeder på alt det gode, de gør for børn og unges fritid.
UngiAarhus ønskede større synlighed. Med strategi, kampagne og ægte fortællinger sætter de nu ord og billeder på alt det gode, de gør for børn og unges fritid.
På baggrund af ønsket om at blive mere synlige og med indsigten fra en undersøgelse, udviklede vi – i tæt samarbejde med UngiAarhus – en kommunikationsstrategi og et kampagnekoncept, der skulle være med til at fortælle deres historie.
Strategien og konceptet er blevet en ægte, portrætterende og autentisk fortælling om UngiAarhus. Den bygger på alt det gode ved at være en del af UngiAarhus – og alt det gode, som organisationen gør for at give børn og unge en god fritid.
UngiAarhus ønskede en kampagne, der kunne øge kendskabet til deres tilbud og værdier. Fortællingen skulle være autentisk og vise, hvordan UngiAarhus skaber trygge rammer og gode oplevelser for børn og unge.
Vi skulle skabe en kommunikationsstrategi og et kampagnekoncept, der skulle være med til at fortælle deres historie og være nærværende og genkendelig – og vise, at det bedste ved UngiAarhus er netop det, de gør for børn og unge i hele Aarhus.
UngiAarhus har en masse gode historier. De dækker seks fokusområder – fritidsklubber, ungdomsklubber, ungdomsskoler, gadeplan, pædagogisk ledede legeplader samt bydækkende og events, som alle spiller en betydelig rolle i børn og unges fritid.
Vi valgte at skabe et kampagnekoncept, der dykkede ned i ét ud af de seks områder – fritidsklubberne.
Konceptet har fået navnet – ”Klar til klub,” da overgangen fra SFO til fritidsklub er et stort skridt for børn og i lige så høj grad forældrene. Det er barnets første skridt mod at blive et ungt menneske, og UngiAarhus vil gerne fortælle forældrene, at de kan være trygge ved den rejse.
Kampagnen blev oplevet i hele Aarhus Kommune og på de sociale medier med både busreklamer, plakater, et kampagne-site og en kampagne-video.
UngiAarhus vil gerne fortælle forældrene, at de kan være trygge ved den rejse, deres barn tager. Kampagnen varer i to uger i april frem mod eventen Åben Klub den 25. april, hvor der er åbent hus i alle klubber i hele Aarhus Kommune for alle forældre og børn i 3. klasse.
Strategien og konceptet er blevet en ægte, portrætterende og autentisk fortælling om UngiAarhus. Den bygger på alt det gode ved at være en del af UngiAarhus og alt det gode, som organisationen gør for at give børn og unge en god fritid.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak