czoo

Motion graphics og explainerfilm


Motion graphics – også kaldet animationsfilm eller animationsvideo - har vundet indpas, når det komplicerede skal gøres enkelt i en explainerfilm. Men motion graphics kan bruges til meget, meget mere.

Når man hører ordet “animationsfilm”, tænker mange på Disney, Gurli Gris eller japansk manga, hvis det går vildt for sig. Men håndværket og fortælleteknikken – motion graphics, som det hedder i en mere businessorienteret kontekst – er et fantastisk redskab, hvis du vil gøre noget kompliceret enkelt, for eksempel i en instruktionsfilm.

Samtidig giver motion graphics dig mulighed for at bryde alle vante rammer og sparke fantasien helt ud til de yderste dele af galaksen, de dybeste grave i havet eller de mindste bakterier i kroppen.



Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 10 05 03
mrp@czoo.dk

Hvad kan du bruge motion graphics og explainerfilm til?

Motion graphics har især vundet indpas i erhvervslivet i forhold til explainerfilm. Altså film, hvor du ønsker at forklare noget kompliceret, hvilket kan være alt fra, hvordan du samler en reol til, hvordan jeres organisation egentlig er skruet sammen.


Men du kan bruge motion graphics til næsten alt det, du bruger almindelige videoer til, herunder:


  • brandingfilm
  • employer branding-film
  • kulturfilm
  • reklamefilm

og du kan endda kombinere motion graphics og almindelig video og/eller gå helt andre veje.


Hvordan kan vi hjælpe dig med animationer?

Vores udgangspunkt er historien og budskabet, og derfor vælger vi det medie, der bedst understøtter dette. Hvis det er motion graphics, sætter vi en ære i at udfordre mediet, så det ikke bare bliver eksempelvis en explainerfilm som alle andre.


Vi har brugt motion graphics (og stop motion) til blandt andet at lave reklamefilm, brandingfilm og explainerfilm. For os er motion graphics imidlertid bare ét af redskaberne i værktøjskassen, og det betyder, at vi både kan lave den fantastiske film til dig – og fortælle det, hvis det er en dårlig idé at gå denne vej.


Læs mere om vores ydelse video og få fem gode råd til, hvornår du ikke skal bruge video/animationer i din markedsføring .


Se eksempler på cases, hvor Creative ZOO har lavet animationer for kunden:


Vejle Musik- og Kulturskole – Animationsfilm med kant

Aalborg Universitet

Unifeeder

DNA Diagnostic

Fotos fra videoen om Æbeløen, som Creative ZOO har designet til det nye område i Øgaderne i Aarhus C.

Æbeløen

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 10 05 03
mrp@czoo.dk

Drømmer om at bruge animationsfilm i din kommunikation? Så kontakt Martin.