czoo

AAB Silkeborg
Kampagne


Se mere

Creative ZOO har udviklet en kampagne for boligforeningen AAB Silkeborg, der gennem en fortælling om boligforeningens værdier skaber stolthed blandt beboerne og medarbejderne i foreningen

Boligforeningen AAB Silkeborg udlejer ca. 2.500 almene boliger i Silkeborg Kommune. I anledning af 100 årsjubilæet for BL – interesse- og brancheorganisationen for ca. 530 almene boligorganisationer i Danmark – ville AAB Silkeborg gerne sætte fokus på foreningens værdier. AAB Silkeborg er nemlig overbevidst om, at deres værdier er med til at gøre boligforeningen til et rart sted at bo og arbejde.

Kunde
AAB Silkeborg
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

opgave

Gør et alment boligbyggeris værdier levende

Værdier er kun noget værd, hvis de kommer ud og leve. Og det var lige præcis det, AAB Silkeborg ønskede: Levende værdier. Derfor efterspurgte boligforeningen en kampagne, der kunne få foreningens værdier ud over dørtærsklen. Kampagnen skulle primært være målrettet boligforeningens vigtigste målgrupper – foreningens beboere og medarbejdere.


Formålet med kampagnen var altså ikke at tiltrække nye lejere, men derimod at forankre foreningens værdier og skabe stolthed blandt beboere og medarbejdere. 


Billede af AAB Silkeborgs værdier: Tryghed, åbenhed og ansvarlighed skaber et godt og velfungerende fællesskab. Billede af AAB Silkeborgs værdier: Tryghed, åbenhed og ansvarlighed skaber et godt og velfungerende fællesskab.

Løsning

En værdiforankrende kampagne

AAB Silkeborg har fire værdier: fællesskab, tryghed, åbenhed og ansvarlighed. Efter Creative ZOO’s første møde med AAB Silkeborgs værdier stod det klart, at især én værdi er altafgørende for foreningen; fællesskab. Denne værdi er på mange måder en overligger for de andre værdier, for trygHED, åbenHED og ansvarligHED er AAB Silkeborgs svar på, hvordan man skaber et godt og velfungerende fællesSKAB.


Men hvordan får man så et sådant fællesskab med tryghed, åbenhed og ansvarlighed ud og leve? Det gør man ved at lave et fysisk fællesskab. Altså et fysisk skab, som beboerne og medarbejderne kunne træde ind i sammen.

Videoen beskriver AAB Silkeborgs værdier. Videoen beskriver AAB Silkeborgs værdier.

Vi udviklede en kampagne, der på den ene side strategisk rammesatte værdierne og på den anden side levendegjorde værdierne ved at få beboerne til selv at sætte ord på, hvad fællesskab, tryghed, åbenhed og ansvarlighed betyder for dem. Helt konkret bragte store byggepladsskilte, roll-ups og film værdierne ud i det åbne rum – både fysisk og digitalt.


"Hos AAB Silkeborg er mennesket i centrum - og kampagnen har i den grad boostet den fantastiske fortælling, som vi til dagligt er en del af. Vi er stolte af resultatet som rammer præcis plet i forhold til vores intentioner."

Loa Benedikte Theibel

Teamleder Kommunikation, AAB Silkeborg



Nedenfor kan du høre beboere og medarbejdere i AAB Silkeborg fortolke værdien; tryghed.

I videoen sætter en række beboere i AAB Silkeborg ord på, hvad tryghed er for dem. I videoen sætter en række beboere i AAB Silkeborg ord på, hvad tryghed er for dem.

Resultat

Rammesætning og levendegørelse

Resultatet blev altså en kampagne bestående af en række elementer, der skulle skabe synlighed omkring foreningens værdier og konkretisere betydningen af de enkelte værdier – for derigennem at forankre disse og skabe stolthed blandt boligforeningens beboere og medarbejdere.


Som med mange alle andre ”bløde” kommunikationsløsninger er effekten af kampagnen svær at måle, men tilbagemeldingerne fra AAB Silkeborgs beboere og medarbejdere har understreget, at værdierne faktisk har værdi – og at det har værdi at kommunikere dem.

I videoen sætter en række beboere i AAB Silkeborg ord på, hvad åbenhed er for dem. I videoen sætter en række beboere i AAB Silkeborg ord på, hvad åbenhed er for dem.

Holdet bag

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Martin Rask Pedersen er Senior Copywriter, Creative Lead og partner hos Creative ZOO
Martin Rask Pedersen

Senior Copywriter,
Creative Lead, Partner
+45 52 10 05 03
mrp@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Lignende projekter

Ny visuel identitet til Hotel Opus, som er en del af hotellerne i Munkebjerg-kæden.

Hotel Opus

Creative ZOO har udviklet en strategisk designmanual til Djurslands Bank baseret på grundig indsigt i virksomheden.

Djurslands Bank

Bindesbøll Byens nye logo.

Bindesbøll Byen

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis du også kunne bruge en værdiforankrende kampagne.