czoo

Magasinproduktion


Der er mange faser i magasinproduktion – fra idéudvikling til tryk og distribution. De rigtige processer og værktøjer har betydning for både kvaliteten, økonomien og magasinets evne til at realisere målsætningerne

For mange redaktører, journalister og grafikere/designere, er workflowet og processerne bag et magasin den mindst interessante del af det at lave et magasin. Men det er processerne, der er afgørende for et godt resultat. For selv den bedste historie kan drukne i manglende overblik, pressede deadlines og tidsslugende opgaver.


Hvorfor skal du tænke over magasinproduktion?

Produktionen af et magasin skal planlægges, skridt for skridt, præcis som du ville planlægge afholdelsen af et event, en reklamekampagne eller stort set et hvilket som helst andet produkt.


Når du kender udgivelsesfrekvensen, kan du fastlægge udgivelsesdatoer og arbejde dig baglæns; distribution, trykning, deadlines, korrekturtid, opsætning, grafikker, fotos, tekster, interviews, reportager, ideer … Det giver dig overblik, og det overblik, kan du både bruge til at lede arbejdet og til at lave ændringer, hvis noget er uhensigtsmæssigt. Det kan jo være, at der er for lidt tid til dele af processen. Og at andre dele af processen kan optimeres og/eller automatiseres, så I vinder tid.


Hos Creative ZOO er vi nysgerrige, og vi tør afprøve metoder og værktøjer, som muliggør en række optimeringer. Formålet er åbenlyst; vi vil frigøre ressourcer til mere af det sjove, som giver grundlag for mere og bedre indhold - både i ord og design.


En god proces er efter vores opfattelse afgørende for et godt produkt.


Hvordan kan vi hjælpe dig med magasinproduktion?

Vi hjælper flere magasinkunder med produktionen af deres magasin, både på det strategiske og det mere praktiske niveau.


Det betyder, at vi både kan hjælpe med at kortlægge og optimere processer – herunder også automatisere og digitalisere eksempelvis korrekturgange og publicering på web – og håndtere projektledelse, den grafiske opsætning, dialogen med trykkeri, annoncesalg og distribution og så videre. Vi kan kort sagt tage os af det meste af det praktiske, så I kan fokusere på indholdet.


Hos Creative ZOO tilbyder vi det redaktionelle workflow-værktøj WoodWing til vores kunder. Det er efter vores vurdering et af de bedste systemer til content orchestration, og det er ganske enkelt genialt til samarbejdet om indholdet såvel som distributionen af det.


Med WoodWing kan journalister, fotografer, designere, korrekturlæsere osv. samarbejde om udviklingen og gemme materiale ét sted, og du kan styre publiceringen på forskellige kanaler – og eksempelvis gå ”digital first”. Det er altså slut med pdf’er med sticky notes og billeder, der bliver væk, når de skal (gen)bruges. Vi skræddersyr altid WoodWing-løsningen, så den passer til den enkelte kundes behov.


Læs mere om udvikling af magasiner og design af magasiner.

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO. Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Creative ZOOs arbejde med magasiner:

Flere eksemplarer af det nydesignede- og producerede ugeskrift for lægeforeningen.

Ugeskrift for Læger – Optimeret redaktionel proces

Aarhus Universitet, Erhverv og Innovations nye magasin, produceret af Creative ZOO.

Aarhus Universitet – Erhverv og Innovation Magasin

Creative ZOO indledte et samarbejde med Arkitektskolen om udviklingen af et redaktionelt koncept, et magasin, til at formidle deres arbejde med kvalitet.

Arkitektskolen Aarhus

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Kontakt os, hvis du er nysgerrig på, hvordan du kan tilrettelægge og optimere jeres redaktionelle processer, så I får mere tid og overskud til at udvikle kvalitetsindhold og -design