DNA Diagnostic

Når hurtige resultater tæller

DNA Diagnostic

Nogle gange skal man handle hurtigt og gribe muligheden, når den er der. På ganske kort tid fik Creative ZOO hjulpet DNA Diagnostic med at lægge en strategi for, hvordan de skulle kommunikere et nyt produkt ud – en antigen-test for COVID-19 – og skabe sig en position i et nyt marked i en tid med stor usikkerhed.

DNA Diagnostic er et århusiansk biotekfirma, der siden 1992 har udviklet og produceret PCR-tests til laboratoriescreening af salmonella i eksempelvis mælk og kød. Da COVID-19 ramte verden, så firmaet muligheden for at bruge deres kompetencer og viden 

til at hjælpe og begyndte derfor at lave både en PCR-test og en antigen-test. PCR-testen er den type test, som vi kender fra det danske sundhedsvæsen, mens antigen-testen er en billigere og væsentligt hurtigere test, der kan give svar på 15 minutter.

Nyt produkt på nye markeder

DNA Diagnostic stod med et nyt produkt i et helt nyt marked – og med en ny og anden målgruppe. De kunne ikke benytte sig af deres eksisterende afsætningskanaler og kundekredse – 

så selvom produktet både var højaktuelt og yderst relevant, var der behov for at lægge en ny kommunikationsstrategi og opfinde en ny fortæling.

Fra strategi til håndværk

Creative ZOO leverede både strategisk og taktisk rådgivning, og vi hjalp DNA Diagnostic med at definere og indkredse mulige målgrupper, samt udvikle rigtige og letforståelige budskaber, som talte til både hjerte og hjerne. 

Allerede fra første møde udviklede vi en strategi og en kommunikationsplan, der efterfølgende tjente som fundamentet for en videre, løbende dialog mellem DNA Diagnostics ledelsesteam og os hos Creative ZOO. Dette udmøntede sig i en landingpage, et produktark, PR-materiale, salgspræsentation og en explainervideo.

Øget opmærksomhed og salg

DNA Diagnostic fik på rekordtid øget både opmærksomheden omkring virksomheden og salget af deres produkter. Dette medvirkede blandt andet til, at de i dag leverer COVID-tests til globale fødevarevirksomheder, kulturinstitutioner, testcentre og flere andre virksomheder – både i Danmark og i udlandet. 

Firmaet fik kort sagt hurtigt en stemme på et ellers nyt marked. Dette skyldtes ikke mindst en løbende, effektiv dialog mellem DNA Diagnostic og Creative ZOO, hvor fleksibilitet og omstillingsparathed var med til at sørge for, at der blev handlet hurtigt – men også effektivt.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Hiv fat i Morten og hør, hvordan vi kan hjælpe dig med jeres kommunikationsstrategi.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator