Indsigt

At planlægge fremtiden uden indsigt er som at planlægge en rejse uden at vide, hvor man er, og hvordan verden omkring en ser ud. Hvis du vil skabe forandring, må du vide, hvor både du og dine interessenter er i dag.

Kig ud - og ind

Indsigt handler grundlæggende om at lytte til din målgruppe – fx kunder, leverandører, samarbejdspartnere og medarbejdere – og forstå deres behov, ønsker og adfærdsmønstre. Det betyder at gå i dybden med, hvad der driver dem, hvad de drømmer om, og hvilke udfordringer der fylder i dagligdagen. Ved at indsamle denne viden kan du afdække ikke kun deres umiddelbare behov, men også potentielle fremtidige behov, som de måske ikke selv er klar over endnu.

Men indsigt handler også om at kigge indad. Det handler om at forventningsafstemme og definere jeres mål, visioner og værdier. Hvad vil I, og hvem vil I være? Det handler om at opbygge en ægte forståelse af jer selv og jeres målgruppe - hver især og sammen. På den måde kan I skabe grobund for bedre beslutninger og mere præcis kommunikation.

Hvorfor indsigt?
  • Indsigt giver dig kort sagt viden og vished om, både hvad du ved, og hvad du ikke ved – samt mulighed for at agere derefter. Indsigten bruger du altså til fra start af at ramme plet med det, du gør. Vejen til indsigt kan synes lang og snørklet i en travl hverdag. Men det behøver den ikke at være. Indsigt kan skabes i mange former og på mange måder, og tiden er som regel givet godt ud i den sidste ende.

  • Vi bygger altid vores løsninger på indsigt, og vi benytter mange forskellige værktøjer til at skaffe den tilstrækkelige viden. Og så udbygger vi altid indsigterne med vores anbefalinger på baggrund af dem, så du får både det rå materiale og en kvalificeret analyse. Vi kombinerer altså viden fra fx spørgeskemaer, fokusgrupper, undersøgelser, rapporter, interviews, interne dokumenter og/eller workhops med vores egen erfaring og faglighed, så du får det bedst mulige afsæt for dit videre arbejde.

“Vi inviterede Creative ZOO ind til at udfordre os kreativt, og den invitation tog de i allerhøjeste grad imod. Med en kombination af indsigt i, hvem vi er, skæve tanker og godt håndværk fik vi en skarp designlinje og en rød tråd i vores kommunikation. De var en suveræn med- og modspiller undervejs.”
Rasmus Mortensen
Kommerciel chef i Fårup Sommerland
Her har vi hjulpet med indsigtsbaseret brandudvikling
Hvad med...

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du vide mere om indsigtsbaseret brandudvikling? Kontakt Morten - det ved han en masse om.
Kursus: Bliv en bedre workshop facilitator
Bliv en bedre workshop facilitator