Brandudvikling fra start til slut
Creative ZOO har været med til at udvikle brandet POLYGROUP helt fra bunden og i processen skabt et nyt navn, et brandhierarki og en fælles identitet for produktionsvirksomheden.
Creative ZOO har været med til at udvikle brandet POLYGROUP helt fra bunden og i processen skabt et nyt navn, et brandhierarki og en fælles identitet for produktionsvirksomheden.
Da Creative ZOO blev kontaktet af HARPUN, som udvikler og producerer højkvalitets-plastemner til forskellige brancher som f.eks. bygge- og sundhedssektoren, handlede det i første omgang om rådgivning omkring deres brandhierarki (masterbrands og produktbrands).
Efterfølgende udviklede vi et nyt navn til den forretningsenhed, som skulle være paraply for deres underliggende produktbrands. Løsningen blev navnet POLYGROUP, som efterfølgende fik en samlet identitet, der kunne binde organisationen sammen.
Første step i processen var en indsigtsworkshop, hvor vi sammen med nøglemedarbejdere i organisationen kom frem til en fælles erkendelse af, at der ikke var en klar struktur og logik i deres brandarkitektur. Derfor var der et tydeligt behov for at få etableret et brandhierarki og et samlet group-brand, der kunne sætte retning for hele organisationen.
Her var det tydeligt, at der var tale om en organisation bestående af forskellige brands, som hver især blev drevet selvstændigt - et såkaldt House of Brands. Vi anbefalede derfor POLYGROUP at gå med Freestanding som brandarkitektur, da denne model er optimal for en koncern med en differentieret brand-porteføje med forskellige målgrupper, afsætningskanaler og forretningsmodeller.
Med arkitekturen på plads var næste step at få skabt et nyt brandnavn, en visuel identitet og en fortælling til deres nye masterbrand.
Navnet POLYGROUP er resultatet af en navneudviklingsproces, vi havde med kunden. POLYGROUP-brandet fungerer i dag som paraply for deres fire individuelle business units.
Der var brug for en fortælling om POLYGROUP som en pålidelig, leveringsdygtig og kvalitetsbevidst paraply af selskaber og leverandør af produkter i sprøjtestøbt plast til alt fra byggeri til sundhedssektoren.
Et kommunikativt ståsted
Resultatet blev en ny brandarkitektur og fælles identitet, som afspejler virksomhedens sjæl og har givet POLYGROUP et kommunikativt ståsted overfor både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.
Når et sådant projekt skal udvikles og implementeres på få uger, er det vigtigt, at samarbejdet bygger på tillid og plads til eksekvering med en høj grad af autonomi. Det kan kun lade sig gøre med et stærkt samarbejde bygget på åbenhed og en gennemført forventningsafstemning. POLYGROUP udviste fra start stor tillid og tiltro til Creative ZOO, hvilket betød, at der var meget få rettelser til vores leverancer.
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak