czoo

Grundfortælling


En grundfortælling er en kortere strategisk tekst om din virksomhed, der fungerer som pejlemærke for kommunikationen. Det er den maggiterning, som tydeligt fortæller, hvem I er, og hvad I gør for hvem.

Mulighederne i grundfortællingen - også kaldet kernefortællingen - er mange, men typisk vil indholdet forholde sig til emner som organisationernes historie, kultur og kompetencer samt position, produkter, værdier, menneskesyn, differentieringsparametre og målgrupper.


Hvad kan du bruge grundfortællingen til?

Grundfortællingen et uvurderligt redskab – internt såvel som eksternt. Den afgiver et løfte udadtil samtidigt med, at den forpligter indadtil. Du skal bruge grundfortællingen som en vigtig del af din virksomheds branding og corporate storytelling. Betragt den som et strategisk værktøj, der sikrer den røde tråd i stil, tone og indhold på tværs af alt, hvad I foretager jer i virksomheden. Du kan ligeledes bruge brudstykker fra grundfortællingen i din øvrige kommunikation eller som inspiration til dit indhold.


Hvordan kan vi hjælpe med din grundfortælling?

Vi ville lyve, hvis vi sagde, at det var nemt og hurtigt at udvikle en grundfortælling. Det kræver grundig indsigt i virksomheden, forståelse for markedet og branchen samt gode formidlingsevner. Vi kan hjælpe med at finde ind til kernen i virksomheden og sætte ord på, hvem I er, hvorfor I eksisterer, og hvordan I adskiller jer fra konkurrenterne, så I opnår sammenhæng og troværdighed i jeres branding på alle parametre; fra kommunikation til design.


En grundfortælling står sjældent alene, den skal blandt andet spille sammen med den visuelle identitet, men brug også elementer fra grundfortællingen i jeres CSR-kommunikation eller implementer den i din strategi på de sociale medier.


Vi kan rådgive dig i, hvordan du sikrer det optimale output fra din virksomhedes fortælling – det skaber resultater og giver ro i maven.


Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Bliv klogere på, hvordan Creative ZOO arbejder med grundfortællinger:


Aalborg Universitet - Samarbejde om rekruttering

I samarbejde med Creative ZOO, er Grandville blevet til. En blå baggrund med byplantegninger danner rammen for Grandvilles nye logo.

Fra anonyme initialer til ambitiøst brand

Muskelsvindfonden - Website

Ghrelins nye visuelle identitet trækker på inspiration fra sulthormonet af samme navns udtryk.

Ghrelin

Creative ZOO har udviklet en strategisk designmanual til Djurslands Bank baseret på grundig indsigt i virksomheden.

Djurslands Bank

Creative ZOO har ageret sparringspartner for TRANSLYFT og været med gennem hele strategiprocessen og styret de forskellige faser.

Translyft

Bindesbøll Byens nye logo.

Bindesbøll Byen

Kom tæt på fortællingen i vores podcast, hvor vi interviewer forskellige kunstnere og kommunikatører

Ebog: Fortællingen som strategisk redskab

Kom tæt på fortællingen i vores podcast, hvor vi interviewer forskellige kunstnere og kommunikatører

Podcast: Tæt på fortællingen

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt Morten, hvis du har brug for en stærk grundfortælling, der er forankret i din virksomheds strategi.