czoo

Dreyer Arkitekter
Visuel identitet


Creative ZOO har designet logoet til Frederiks Plads, der spiller på royale tangenter og grønne noter. Creative ZOO har designet logoet til Frederiks Plads, der spiller på royale tangenter og grønne noter.
Se mere

Creative ZOO har udviklet en ny profil til Dreyer Arkitekter, der afspejler virksomhedens stabilitet og troværdighed, samtidig med at den signalerer modernitet og nye tider.

Det anerkendte, aarhusianske arkitektfirma, Arkitektfirmaet Ole Dreyer, er i høj grad kendetegnet af grundlæggeren Ole Dreyer. Men inden for de nærmeste år går Ole Dreyer på pension, og derfor var det vigtigt for arkitektfirmaet at positionere sig selv på en ny måde.  

Kunde
Dreyer Arkitekter
Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO. Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til Dreyer Arkitekter, er det nye logo. Som en del af den visuelle identitet, som Creative ZOO har designet til Dreyer Arkitekter, er det nye logo.
Farver og former, der afspejler Dreyer Arkitekters DNA, går igen i deres visuelle identitet.  Farver og former, der afspejler Dreyer Arkitekters DNA, går igen i deres visuelle identitet.

Workshop med wow-effekt

Vi startede med en strategisk workshop sammen med arkitektfirmaet for at finde ind til deres DNA og klarlægge hvilke konkurrencefordele, de har på et benhårdt marked. På workshoppen fik arkitekterne sat ord på deres identitet, og det skabte et afgørende fælles afsæt for deres nye visuelle identitet.

Billede af facaden hos Aarhusianske Dreyer Arkitekter, der er blevet tilført blåt farvefilter, som matcher den visuelle identitet. Billede af facaden hos Aarhusianske Dreyer Arkitekter, der er blevet tilført blåt farvefilter, som matcher den visuelle identitet.

Visuel opgradering

På baggrund af workshoppen har Creative ZOO nedskrevet Dreyer Arkitekters nye grundfortælling, der sikrer dem en tydelig position på et konkurrencepræget marked. Creative ZOO har endvidere gentænkt firmaets visuelle identitet i form af nye visitkort, mapper, fakturaer, labels og notesbøger samt udviklet en hjemmeside med ny struktur, billeder og design. 



Visuel illustration af eksekveringen af Dreyer Arkitekters identitet på deres hjemmeside. Visuel illustration af eksekveringen af Dreyer Arkitekters identitet på deres hjemmeside.

Nyt navn, nye tider

Hos Creative ZOO anbefalede vi, som en del af den nye identitet, et navneskifte fra Arkitektfirmaet Ole Dreyer til Dreyer Arkitekter. Det nye navn virker let og signalerer nye tider og forandringer. 


Citat fra Dreyer Arkitekter, der også figurerer på deres nye hjemmeside, designet af Creative ZOO. Citat fra Dreyer Arkitekter, der også figurerer på deres nye hjemmeside, designet af Creative ZOO.
Farver og former, der går igen på Dreyer Arkitekters nye hjemmeside - designet af Creative ZOO. Farver og former, der går igen på Dreyer Arkitekters nye hjemmeside - designet af Creative ZOO.

Leg med logo

Det nye navn og visualiseringen heraf tager udgangspunkt i de to forbogstaver D og A. Logoet er i sit udtryk inspireret af arkitekturens rene linjer og geometriske former, der også går igen i hele Dreyer Arkitekters visuelle identitet. 


Visuel opsætning af eksekveringen af Dreyer Arkitekters nye logo. Visuel opsætning af eksekveringen af Dreyer Arkitekters nye logo.

Holdet bag

Charlotte Kousgaard er Senior Designer og Editorial Lead hos Creative ZOO.
Charlotte Kousgaard

Senior Designer,
Editorial Lead

+45 28 25 64 72
ck@czoo.dk

Marie Bysted er strategisk rådgiver og senior partner hos Creative ZOO.
Marie Bysted

Strategic Advisor, Senior Partner
Communication & Strategy

+45 52 100 505
mb@czoo.dk

Lignende projekter

Creative ZOO har designet en ny visuel identitet til Idealhuse, der bl.a. omfatter et nyt, dynamisk logo.

Idealhuse

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

IPOSOL

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Creative ZOO har udviklet den visuelle identitet til Bytelab, der tilfører IT-virksomheden designværdi - med fokus på bilkøber og rådgiveren.

Bytelab

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du kunne bruge en ny visuel identitet, så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.