Visuel identitet som knækker koden
IT-virksomheden Bytelab har fart på deres nye leasing- og finansieringssystem, men de manglede identitet, der matchede de høje standarder. Vi greb udfordringen, og Bytelab fik et unikt visuelt udtryk.
IT-virksomheden Bytelab har fart på deres nye leasing- og finansieringssystem, men de manglede identitet, der matchede de høje standarder. Vi greb udfordringen, og Bytelab fik et unikt visuelt udtryk.
Bytelab er Danmarks førende leverandør af IT-systemer til leasing og finansiering af biler. Bytelab er eksperter i software, men de ved også, at det ikke alene er bits, bytes og pixels, der gør forskellen. Det er menneskene bag, og det er evnen til at skille sig ud – i en branche, der for alvor har fart på.
Hastigheden, bilbranchen bevæger sig i, forudsætter også hurtig software. Bytelab har for længst knækket koden til bedre bilhandler online, hvor de med deres software tilbyder brugeren en bedre oplevelse; ved både finansiering og leasing - får både rådgivere og slutbrugere. Bytelab havde derfor brug for Creative ZOOs hjælp til at sikre, at den visuelle identitet matcher kvaliteten af deres software.
Bytelab efterspurgte et visuelt facelift til at løfte deres nuværende identitet og ambitioner. Creative ZOO har derfor udviklet en helt ny brandidentitet til Bytelab, som afspejler deres mindset.
Bytelab ønskede at appellere mere direkte til bilkøberen og bilkøberens rådgiver. Den nye identitet skulle indfange den kæmpe oplevelse, det er at købe en bil. Naturligvis kombineret med, at selve købsoplevelsen skulle være let, overskuelig og lækker.
I designprocessen lod Creative ZOO sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops. Med afsæt i værdier som intelligens, troværdighed, kvalitet, loyalitet og løsningsorientering har
Creative ZOO skabt en identitet, der tager afsæt i kundens verden og gør det nemmere for rådgiveren at navigere i. Dette giver Bytelab muligheden for at positionere sig stærkere i fremtiden.
Den nye identitet har bl.a. givet Bytelab et anderledes logo, som er en del af den grafiske nytænkning. Logoet spiller på flere digitale tangenter, der kombinerer pixels/bytes/biler. Elementerne skal ses som et mobilt og energigivende element, der tilfører dynamik til brandidentiten.
Bytelabs nye identitet omfatter også en ny grundfortælling, ny font og et app-ikon. Hele identitets-makeoveren er udarbejdet i en dyb orange med aubergine-farve som kontrast. Farverne er med til at skabe genkendelighed og understøtte brandværdierne.
Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk