Den største strategiske udfordring var at afgøre, om Koldkrigsmuseum Stevnsfort skulle have sit eget brand, eller om Østsjællands Museum, Geomuseum Faxe og Koldkrigsmuseum Stevnsfort fortsat skulle fremstå som én samlet enhed. Vi valgte at udfolde de tre destinationer som selvstændige brands, fordi hver især rummer et unikt potentiale. Derfor udviklede vi tre særskilte identiteter: KALK, FORT og Østsjællands Museer. I dag fungerer KALK og FORT som individuelle brands med Østsjællands Museer som den samlende organisation
At give Stevnsfortet en stærk og selvstændig identitet, der rækker ud over Danmarks grænser, krævede en brandstrategi og et navn, der havde den gennemslagskraft, som stedet rummer. En identitet, der kunne positionere Stevnsfort som den historiske og unikke koldkrigsoplevelse, det er. En identitet, der pirrer nysgerrigheden og signalerer oplevelse og læring midt i historien.
Gennem grundig research og et stærkt samarbejde med Østsjællands Museer, der har været modige og fleksible, fik vi indsigt i, hvad Koldkrigsmuseum Stevnsfort var, og hvad det kunne blive. Processen viste, at stedet havde potentiale til at stå som selvstændigt brand med sin egen stemme, der fremhæver det storslåede ved stedet.